Jump to content

demontering Yanmar ZT 370 drev


Goodspeed

Recommended Posts

Hvordan er prosessen med av- og påmontering av Yanmar ZT 370 ifht f.eks VP DP 290-drev, eller mercruiserdrev? Tenker spesielt med prosess for å skifte belger. Mercruiser-drevet var jo relativt lett å ta av med 6 bolter, men litt mer knoting med belgene, mens VP-drevet synes jeg var litt mer styrete med tanke på av og påmontering. Finner ingen åpne servicemanualer for yanmar-drevet, kun operasjonsmanual. 

 

Er belgskifte på Yanmar-drevet enklere enn de to andre, basert på deres erfaring? på dette drevet er det vel kun knutebelg og belg på wire, så vidt jeg har forstått?

Redigert av Goodspeed (see edit history)

Goodspeed

GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370,  Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2

Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...