Jump to content

On Course/ mAIS vises ikke på MarineTraffic - Noen som vet noe?

sap_2000

Recommended Posts

Heisann.

Hadde meg en tur fra Bergenstraktene, via Gulen og opp til Førde tidligere denne uka. Har i årevis brukt On Course (tidligere mAIS appen for å vises på MarineTraffic så familie og kjente kan følge med og vite at alt er i orden. On Course Appen virker å fungere, ingen feilmeldinger og den sier at den sender, men det vises altså ingenting på MT.

Sist gang jeg brukte den var sent i fjor høst og frem til da har det funket hver gang.

For et par uker siden da @Bjørn Løvjomås hentet hjem sin nye seilbåt, Blue Sky opplevde han det samme. Vi prøvde da med flere forskjellige MMSI, både Bjørn sin egen, og MMSI laget via appen, men ingen forskjell.

Noen som har erfart det same eller vet om MT har gjort noen endringer i det siste?

Skulle gjerne hatt dette i orden da det blir vesentlig færre telefoner når bl.a opphavet kan følge med og ser at den rosa pilen på kartet er i bevegelse hehe 

FF9FBD3B-0D2C-4927-8D18-858AEE90383F_1_201_a.jpeg

B4BC7F2C-A3DC-4718-BC97-DE9766E821B2_1_201_a.jpeg

C50738A8-E68C-4F28-A56F-1EB9206C6494_1_201_a.jpeg

Mvh. SAP

20 hours ago, Pequod said:

Sluttet å bruke On Course for et par år siden etter mye lignende trøbbel. Gikk over til Boat Beacon, og den fungerer som hakka møkk. Aldri hat problemer.

Interessant. Vises boat beacon på marine traffic eller kun for andre bruker av boat beacon?

Har ikke hatt noen problemer med OC og MT før og finner det rart at OC virker og sende som vanlig men ikke vises i MT da det er MT som står bak OC

Mvh. SAP

sap_2000 skrev 3 minutter siden:

Interessant. Vises boat beacon på marine traffic eller kun for andre bruker av boat beacon?

Har ikke hatt noen problemer med OC og MT før og finner det rart at OC virker og sende som vanlig men ikke vises i MT da det er MT som står bak OC

Ja, jeg har også brukt OC helt til jeg fikk problemer med den. BB virker fint på MT, det er den jeg har brukt de siste årene. Du legger inn ditt MMSI-nummer i appen og den er klar til bruk. Du må riktignok betale noen kroner for den, men jeg er veldig fornøyd. Og den fortsetter i bakgrunnen uten problemer. Jeg hadde blant annet problemer med at OC sluttet å virke i bakgrunnen slik at jeg måtte ha den oppe og aktivere den hele tiden.

Mener det var en forumbruker som anbefalte Boat Beacon for to-tre år siden.

Pequod skrev for 7 timer siden:

Mener det var en forumbruker som anbefalte Boat Beacon for to-tre år siden.

:thumbsup:
Jeg sjekket for et par dager siden men bor laaangt oppe på land og fikk melding om det så mulig derfor den ikke ville sende ut til MT

Redigert av LALUNA II (see edit history)

Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...