Jump to content

Finnes det eksosgjennomføring med tilbakeslagsventil?

Karlsenkystfiske

Recommended Posts

Kom ut for litt grov sjø i går. Da jeg skulle fyre i gang Wallas kokeplaten etterpå kom det eksos inne i benken. Viste seg å være fra stussen der eksosrøret er festet. Fant etterhvert ut at røret var fullt i sjø. Sjøen hadde altså kommet seg over svanehalsen og helt frem til kokeplata. Noe høyere svanehals er nok ikke mulig, så da lurer jeg på hvor jeg kan finne noe som bremser vannet på sin tur dit?

Det google søket ditt ga bare en 3" ventil såvidt som jeg kunne finne. Litt grovt for kokeplata mi ;)
Hvis det er eksostrykket du tenker på så varierer det vel med hvor mye pådrag man har på plata. Tenker jo uansett ikke å ha den i gang 24/7 for å holde vannet ute.

Skal høre med SVS!

Vet ikke hva som er verst, men fikk ikke ubetydelige mengder vann ned i byssebenken på tur på land i går. Viser seg at utløpet for avtrekksvifta ikke har noenting som stopper vannet fra å renne inn. Bare et slags skjold over hullet. IMG_8892.jpeg.1a345bcf4fa48b12a58dd9032634600c.jpegIMG_8893.jpeg.513e9730e00eedd6361b27d93e11766a.jpeg

Tror det er like greit atr Folla Boats har gitt seg med å lage yrkesbåter. Etterhvert mange ting som ikke henger på greip.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...