Jump to content

Tips til sted for vårfiks og vårpuss, bor i Bærum

KC-

Recommended Posts

Jeg har lett litt rundt etter et passende sted å oppbevare båten min noen uker før sjøsetting, for å få gjort vårpussen. Har den vinterlagret ute på en gård ved Moss, men der er det ikke veldig aktuelt å drive vårfiks og puss. 

Jeg har forsøkt å se på finn og diverse facebookgrupper, men det er lite å finne, med mindre jeg vil leie et næringslokale eller en liten parkeringsplass - som jo ikke er aktuelt. Dessuten er det ikke aktuelt å leie ut slikt på korttidsbasis, virker det som. 

Ser etter et sted som er i ok avstand til at jeg kan stikke bort en ettermiddag og holde på litt, men det trenger ikke være supersentralt. 

Jeg bor i Bærum og jobber i Asker.  Ser etter å leie enten en garasje/lager e.l. hvor jeg kan holde på innendørs, eventuelt et sted utendørs med tilgang til strøm og kanskje vann. Håper å sette ut båten til eller i påsken.   Marinaen jeg har plass i, har leid ut all sin tilgjengelige plass. 

Båten er 18 fot, og står på henger, for å si litt om størrelsen.

Noen som har tips? 

Tror det kan være vanskelig å få leid lokale for så kort tid,i hvert fall til en fornuftig pris. Båten blir vel også for lang for de fleste garasjer. Hvor omfattende er vårpussen? Kan det enkleste/rimeligste være å kjøre en lørdag og en søndag til Moss for å ta jobben der?

Ja, det er det som er litt kinkig, båten er 5,5 meter, men inkludert henger og motor er det fort for langt for de fleste vanlige garasjer, så de fleste sånne garasje til leie er for smått.  

Jo, har tenkt på det med å ta den på stedet, men det er ikke noe veldig egnet å stå å jobbe med den der.  Vårpussen er i hovedsak å legge nytt bunnstoff, men hadde også tenkt å fikse litt småtterier som er greiest å gjøre på land, selv om det er mulig å få til til vanns. Samt at jeg må fikse powertilten på motoren, og det er jo også greit å gjøre på land. 

Det var liksom en drøm om å kunne stikke å pusle litt med båten etter jobb litt før sjøsetting som er motivasjonen :)  Men, bor man i blokk i Bærum så begrenser det seg jo. 

Hadde det bare ikke vært 150 mil til hytta, med stor tomt og garasje...hehe 

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...