Jump to content

Edit History

Poseidon

Poseidon

Som en liten oppfølger i denne tråden kan nevnes at vi allerede har hatt flere runder med D5L-skippere som ønsker å avlegge "Praktisk prøve for D6-sertifikat, med godkjent assessor".
Den siste omgangen var nå i ettermiddag, med 7 mann som virkelig fikk tatt seg ut med en 100 tonns isbrytende redningskrysser. De hadde det garantert moro  -  og alle dro hjem med "Bestått" i lommen.
DSC06149.JPG.8b56439e7dfdacb07db79dea76a644b5.JPG

Man trenger både oppmerksomhet og konsentrasjon for å komme til lands med et såpass stort og tungt fartøy  - men vi velger solide kaier, så det går stort sett bra.

 

DSC06148.JPG.2aa3b0eebc64787832f01aa040c95da3.JPG

Slik så "tracket" på plotteren ut etter at 7 mann hadde gått til og fra kai minst to ganger hver.
Øvelse gjør mester!

 

 

DSC06142.JPG

Å gå til og fra kai på spring brukes åpenbart lite blant fritidsbåtfolket som ofte har trøstere både her og der.
Men når de først får prøvd metoden i praksis, da drar mange hjem for å bruke det på egen båt.

 

 

DSC06133.JPG

Stakkars "Miss Lycket" har vært berget så mange ganger at der snart er bare fillene igjen. Hun har vært med på det meste  -  og flyter fortsatt.
Men det blir en alvorlig vekker for mange å oppdage hvor tungt det kan være å få "et menneske" ombord igjen!

 

 

DSC06109.JPG

Jeg kunne ikke dy meg: men tre karer med SÅ tøffe solbriller, det MÅ bli en fulltreffer ;-)

 

Det ser ut for at neste mulighet for å avlegge denne prøven for D6-sertifikat blir lørdag 22. april kl 12:00, og videre utover ettermiddagen.

 

 

Poseidon

Poseidon

Som en liten oppfølger i denne tråden kan nevnes at vi allerede har hatt flere runder med D5L-skippere som ønsker å avlegge "Praktisk prøve for D6-sertifikat, med godkjent assessor".
Den siste omgangen var nå i ettermiddag, med 7 mann som virkelig fikk tatt seg ut med en 100 tonns isbrytende redningskrysser. De hadde det garantert moro  -  og alle dro hjem med "Bestått" i lommen.
DSC06149.JPG.8b56439e7dfdacb07db79dea76a644b5.JPG

Man trenger både oppmerksomhet og konsentrasjon for å komme til lands med et såpass stort og tungt fartøy  - men vi velger solide kaier, så det går stort sett bra.

 

DSC06148.JPG.2aa3b0eebc64787832f01aa040c95da3.JPG

Slik så "tracket" på plotteren ut etter at 7 mann hadde gått til og fra kai minst to ganger hver.
Øvelse gjør mester!

 

 

DSC06142.JPG

Å gå til og fra kai på spring brukes åpenbart lite blant fritidsbåtfolket som ofte har trøstere både her og der.
Men når de først får prøvd metoden i praksis, da drar mange hjem for å bruke det på egen båt.

 

 

DSC06133.JPG

Stakkars "Miss Lycket" har vært berget så mange ganger at der snart er bare fillene igjen. Hun har vært med på det meste  -  og flyter fortsatt.
Men det blir en alvorlig vekker for mange å oppdage hvor tungt det kan være å få "et menneske" ombord igjen!

 

 

DSC06109.JPG

Jeg kunne ikke dy meg: men tre karer med SÅ tøffe solbriller, det MÅ bli en fulltreffer ;-)

Poseidon

Poseidon

Som en liten oppfølger i denne tråden kan nevnes at vi allerede har hatt flere runder med D5L-skippere som ønsker å avlegge "Praktisk prøve for D6-sertifikat, med godkjent assessor".
Den siste omgangen var nå i ettermiddag, med 7 mann som virkelig fikk tatt seg ut med en 100 tonns isbrytende redningskrysser. De hadde det garantert moro  -  og alle dro hjem med "Bestått" i lommen.
DSC06149.JPG.8b56439e7dfdacb07db79dea76a644b5.JPGDSC06148.JPG.2aa3b0eebc64787832f01aa040c95da3.JPG

DSC06142.JPG

DSC06133.JPG

DSC06109.JPG



×
×
  • Create New...