Crazym Startet 28.Februar.2023 Link til dette innlegget Startet 28.Februar.2023 Har en Yanmar 3jh3e motor jeg må ha nye labber til. Jeg har ikke orginale idag, og har funnet lignende som jeg har idag her: Motorlabb C S-55 m/ 16 mm bolt Maritim Båtutstyr Orginalt har yanmar labber type 100 og 150, dette er da hardhet på labbene og det er 150 babord og 100 styrbord grunnet motors rotasjon. Jeg er litt usikker på hva jeg skal velge av den andre typen som linket over. Man får disse i to typer: S-55: 16 mm bolt 60 shore Last: 80 - 190 kg pr labb S-45: 16 mm bolt 45 shore Last: 60 - 145 kg pr labb Motor veier ca 200 totalt. Klarer jeg meg med S-45 typen, eller bør jeg gå for en kombinasjon? Jeg kan ikke bruke orginalt da, de er for store og bygge for høyt for akslingen. Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 1.Mars.2023 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2023 Crazym skrev On 28.2.2023 at 20.47: Motor veier ca 200 totalt. Klarer jeg meg med S-45 typen, eller bør jeg gå for en kombinasjon? Jeg kan ikke bruke orginalt da, de er for store og bygge for høyt for akslingen. Vis hele sitatet Samme hos meg. Jeg har samme motor, og Yanmar orginale labber bygger for høyt. De som står på er av et annet merke/fabrikat, og har stått der siden båten var ny, montert av leverandøren (Tobias). Jeg vet ikke hva disse motorlabbene heter, men antar at de begynner å bli modne for utskifting. Har stått der i 20 år. Det har vært fint om ditt spørsmål finner en løsning her på forumet. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 1.Mars.2023 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2023 Jeg mener å ha lest en gang at man ikke burde gå under 60 shore om man ikke har thrustlager på akslingen som tar opp aksialkreftene? Men du havner utenfor anbefalt vektområde med disse. De har ikke noen mindre med 60 shore som kan passe? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Taskeladden Svart 1.Mars.2023 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2023 Marine Engine Mounts. Ellebogen - Ellebogen Send en mail hit. Knallfirma som driver med utelukkende motorlabber og vet hva de driver med. Svarer kjapt og presist på facebook også om det skulle være noe. Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
lnjk Svart 1.Mars.2023 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2023 Kan lite om dette. Men vil du (som jeg) helst handle i norsk butikk så kan kanskje Bjarne Johnsen Teknisk hjelpe deg. Det er vel elBe han har i sitt sortement. Ser at R&D marine har formel på sin side for hvordan du kan finne ut riktig størrelse. Tror KD trading selger slike. Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 21.August.2023 Link til dette innlegget Svart 21.August.2023 Hei @Crazym fikk du noen løsning på dette? Fant du motorlabber som passet? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.