Jump to content

TMC gråvann membranpumpe, bygge om til septik?

Sandebukta

Recommended Posts

Kjøpte en TMC membranpumpe med 38mm slangestusser på Finn (høres ekkelt ut, men var ubetydelig brukt til gråvann!). Mitt formål var septik. Pumpe 0620921. Så viser det seg at disse i septikutgave har 2x jokerventiler i både innløp og utløp, alle i samme retning. Disse har påskrudd en nylonforing/ mutter med både innv. og utv. gjenger som skrus mellom "armene" på pumpa og slangestussene.

I gråvannsutgaven er det kun 1 ventil i hver ende og ikke noe mellomstykke. Jeg har med andre ord en gråvannspumpe med 38 mm stusser. Dårlig research av meg. Selve pumpa er identisk. Det er ikke mulig å få tak i disse M39 mellomstykkene (TMC-00070) i Norge.

Vil pumpa kunne håndtere kvernet septik fra tank med kun enkle jokerventiler, eller blir det bare søl? Noen som har erfaring med slike membranpumper? 

Evt. er det noen som har en defekt pumpe med disse delene å selge eller vet en forhandler som faktisk har? Har vært i kontakt med "alt" av forhandlere og importør, disse tas ikke inn fra Taiwan med mindre det er et marked for det..

Kjedelig å måtte kjøpe enda en pumpe til nesten 3000Kr til samme formål. Penger rett i dass osv..!

Min pumpe2.JPG

Orig pumpe.JPG

Original TMC reservedel.JPG

Askeladden 14, GH14, Huwa 26, Sagen 30, Joro stål 35, Beach craft 46

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...