Jump to content

Edit History

dieselfan

dieselfan

Nc81 skrev for 14 timer siden:

Ønsker å bygge en mini catamaran  jeg prøver å finne beste måte til å koble sammen skroget  har noen forslag

Hei og velkommen til det som jeg synes er det beste Forumet for båt :flag_bp:

Her inne finner du folk som er flinke og veldig flinke på så godt som alt som har med båt å gjøre.

Noen kjenner hverandre godt men de fleste vet ingenting eller lite om hverandre.

Det er en ting som går igjen her inne... og det er at folk har prosjekter :wink:

Mange har prosjektet i hodet og ser det meste klart for seg.

Det er imponerende hvor mange som er villige til å bruke mye tid på å hjelpe til.

MEN, det er viktig å dele informasjon om prosjektet for at det skal være mulig å hjelpe.

Dvs at du må dele nok informasjon til at vi forstår hvor du vil, hva du kan og hvordan vi best kan hjelpe deg.

Jeg har alltid vært interessert i katamaraner, laget en katamaran barkbåt med seil når jeg var 5år og da festet jeg skrogene sammen med to av tantes strikkepinner.. du sikter nok mot noe mere profft.

Prøver å hjelpe deg i gang med noen spørsmål som du bør svare på for at vi skal forstå hva du ønsker.

Hva er ønsket lengde? (i meter eller fot)

Hvilket byggemateriale tenker du på? Glassfiber? Tre? Aluminium?

Hvilken bæreevne ønsker du?

Skal konstruksjonen være sammenleggbar?

Hva er maks vekt?

Har du deler du ønsker å bruke?

Kan du støpe glassfiber selv?

Kan du sveise aluminium?

EDIT - Ser nå at det ble postet 2 innlegg mens jeg skrev, så noen av mine punkter er besvart allerede..

dieselfan

dieselfan

Nc81 skrev for 13 timer siden:

Ønsker å bygge en mini catamaran  jeg prøver å finne beste måte til å koble sammen skroget  har noen forslag

Hei og velkommen til det som jeg synes er det beste Forumet for båt :flag_bp:

Her inne finner du folk som er flinke og veldig flinke på så godt som alt som har med båt å gjøre.

Noen kjenner hverandre godt men de fleste vet ingenting eller lite om hverandre.

Det er en ting som går igjen her inne... og det er at folk har prosjekter :wink:

Mange har prosjektet i hodet og ser det meste klart for seg.

Det er imponerende hvor mange som er villige til å bruke mye tid på å hjelpe til.

MEN, det er viktig å dele informasjon om prosjektet for at det skal være mulig å hjelpe.

Dvs at du må dele nok informasjon til at vi forstår hvor du vil, hva du kan og hvordan vi best kan hjelpe deg.

Jeg har alltid vært interessert i katamaraner, laget en katamaran barkbåt med seil når jeg var 5år og da festet jeg skrogene sammen med to av tantes strikkepinner.. du sikter nok mot noe mere profft.

Prøver å hjelpe deg i gang med noen spørsmål som du bør svare på for at vi skal forstå hva du ønsker.

Hva er ønsket lengde? (i meter eller fot)

Hvilket byggemateriale tenker du på? Glassfiber? Tre? Aluminium?

Hvilken bæreevne ønsker du?

Skal konstruksjonen være sammenleggbar?

Hva er maks vekt?

Har du deler du ønsker å bruke?

Kan du støpe glassfiber selv?

Kan du sveise aluminium?

• Create New...