Jump to content

Edit History

Mastiff

Mastiff

Jeg har litt dårlig plass i kabelkanalene til styrehustaket, der høyttalerne sitter. Det er snakk om fire 6x9 JBL MS-9200 båthøyttalere til mellombass og oppover, subwooferen sitter montert et annet sted og har dessuten innebygd forsterker. Men jeg har en solid 12V- opp dit, 16 mm², som også brukes til lysriggen på taket, vindusvisker og diverse annet, og som er koblet på det samme batteriet som forsterkerne (forbruksbatteriet, ikke startbatteriet). Kan jeg da bare legge plusskabler fra forsterkeren og opp til taket og så bruke 12V- som minus til høyttalerne, eller er det et problem med det? Hvis det bare eventuelt er snakk om støyproblemer, er det jo veldig lett å sjekke med å høre på anlegget, jeg tenker helst på om jeg risikerer å ødelegge noe. En brennende forsterker kan jo alltid legge en liten demper på en fisketur med gutta...

Mastiff

Mastiff

Jeg har litt dårlig plass i kabelkanalene til styrehustaket, der høyttalerne sitter. Men jeg har en solid 12V- opp dit, 16 mm², som også brukes til lysriggen på taket, vindusvisker og diverse annet, og som er koblet på det samme batteriet som forsterkerne (forbruksbatteriet, ikke startbatteriet). Kan jeg da bare legge plusskabler fra forsterkeren og opp til taket og så bruke 12V- som minus til høyttalerne, eller er det et problem med det? Hvis det bare eventuelt er snakk om støyproblemer, er det jo veldig lett å sjekke med å høre på anlegget, jeg tenker helst på om jeg risikerer å ødelegge noe. En brennende forsterker kan jo alltid legge en liten demper på en fisketur med gutta...

• Create New...