Jump to content

Masse for å isolere rustfritt fra aluminum?

5nacks

Recommended Posts

5nacks skrev 11 minutter siden:

Så bra! Fått løs skruer etter 20 år også? Jeg har en halv tube liggende :) 

Fikk en talje i skallen sist høst. Glapp ut etter å ha sittet i riggen en ti års tid. Pastaen var fremdeles klissen og jævlig. Jeg har til nå ikke opplevd problemer. Bruker pastaen også på bil der skruer blir utsatt for saltsprut. Helt suverent. Merk at pastaen ikke er vidunder smøremiddel. Og at den aldri tørker. Den er billig.

19 minutes ago, Hulda said:

Fikk en talje i skallen sist høst. Glapp ut etter å ha sittet i riggen en ti års tid. Pastaen var fremdeles klissen og jævlig. Jeg har til nå ikke opplevd problemer. Bruker pastaen også på bil der skruer blir utsatt for saltsprut. Helt suverent. Merk at pastaen ikke er vidunder smøremiddel. Og at den aldri tørker. Den er billig.

Huff da? Da prøver jeg med med aluminiumspastaen. Hensikten er at det skal være mulig å få opp igjen rustfrie skruer som skrus inn i mast og aluminiumsforsterkninger i dekk. Samtidig unngå så mye korrosjon som mulig. Løsnet et beslag i fjor som var poppet på bommen for ca 14 år siden. Det var ikke mye korrosjon, men nok til å få meg til å tenke. Smurte på et tykt lag med det jeg hadde for hånd, høytemperatursilikon. Kul orange farge, håper det er bedre enn ingenting:) 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...