Jump to content

Bygge om til hydraulisk styring Sea Ray 315 VP Kad300/DPG


J0pp3

Recommended Posts

Har ikke erfaring med ombygging men på vår kad44 så har vi hydraulisk styring direkte fra ratt til drev uten servo. Funker veldig fint på vår Barracuda 1100 Olympic. Gjerne litt stor utveksling men det må nesten til hvis du ikke skal ha servo. 

Link to post
Torsen67 skrev On 9.3.2023 at 14.01:

Hei. Ved neste anledning, kan du telle omdreininger på rattet til én side fra midtstilt posisjon, eller fra den ene siden til den andre? Er litt nysgjerrig på dette selv på en KAD-motor. Men vil ikke ende opp med 117 omdreininger:giggle:

 

Sjekket nettopp og jeg har 6 omdreininger fra helt venstre til fullt høyre. Dette er altså direkte koblet uten servo og funker fint hos meg. 

 

Link to post

Servo drives av reim men styres av kabel/wire fra rattet. Kabelen demonteres, erstattes av hydraulisk rattpumpe med slanger til den hydrauliske  styresylinderen. Denne monteres ‘oppå’ servosylinderen. 
Grei beskrivelse følger med Seastar styresylinder

Link to post

Har en slik liggende til mitt prosjekt (Bravo 3X drev). Greit å få oppgradert og forenklet styresystemet litt. Neste blir å skaffe rattpumpe.

 

styring-Maritimus_Teleflex__cylinder_HC5332_HH6541_SeaStar_1.7_Classic_Tilt_Boat_Hydraulic_Steering_Rotary_Helm.jpg.795748537d811d5d4c5a74f5572f1b7d.jpg

 

047_350218430.jpg.12242a3aaaf3630d9c10270191c3fc58.jpg

Redigert av Teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...