J0pp3 Startet 6.Mars.2023 Del på Facebook Startet 6.Mars.2023 Vurder å bygge om min Sea Ray 315 med Volvo Penta Kad300 med DPG drev fra kabel styring med servo til helt hydraulisk.. Er det noen som har gjort det? Hva er erfaringer? Sitér dette innlegget Link to post
Mr_Stian Svart 7.Mars.2023 Del på Facebook Svart 7.Mars.2023 Har ikke erfaring med ombygging men på vår kad44 så har vi hydraulisk styring direkte fra ratt til drev uten servo. Funker veldig fint på vår Barracuda 1100 Olympic. Gjerne litt stor utveksling men det må nesten til hvis du ikke skal ha servo. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 9.Mars.2023 Del på Facebook Svart 9.Mars.2023 Hei. Ved neste anledning, kan du telle omdreininger på rattet til én side fra midtstilt posisjon, eller fra den ene siden til den andre? Er litt nysgjerrig på dette selv på en KAD-motor. Men vil ikke ende opp med 117 omdreininger Sitér dette innlegget Link to post
Jo9 Svart 9.Mars.2023 Del på Facebook Svart 9.Mars.2023 Dette har jeg gjort for noen år siden,har også kad300. Jeg brukte Seastar sin pumpe HC 5331-3 , den passer på servopumpen. Gjorde det IMF at jeg også monterte autopilot. Det er tre tørn hver vei fra midt, på rattet Sitér dette innlegget Link to post
J0pp3 Svart 10.Mars.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mars.2023 Hvordan bli styringen etter ombygging? Ble en del av slarken borte? Ble styring lettere? Sitér dette innlegget Link to post
Mr_Stian Svart 11.Mars.2023 Del på Facebook Svart 11.Mars.2023 Torsen67 skrev On 9.3.2023 at 14.01: Hei. Ved neste anledning, kan du telle omdreininger på rattet til én side fra midtstilt posisjon, eller fra den ene siden til den andre? Er litt nysgjerrig på dette selv på en KAD-motor. Men vil ikke ende opp med 117 omdreininger Sjekket nettopp og jeg har 6 omdreininger fra helt venstre til fullt høyre. Dette er altså direkte koblet uten servo og funker fint hos meg. Sitér dette innlegget Link to post
Jo9 Svart 12.Mars.2023 Del på Facebook Svart 12.Mars.2023 Den ble lettere på styringen ja, har ikke reagert noe på slarken verken før eller etter. Jeg synes det var verdt pengene og jobben Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 15.Mars.2023 Del på Facebook Svart 15.Mars.2023 Høres ut som en god løsning dette. Men original servo på motor drives vel av reim? Kobles dette da bort? Sitér dette innlegget Link to post
Jo9 Svart 19.Mars.2023 Del på Facebook Svart 19.Mars.2023 Servo drives av reim men styres av kabel/wire fra rattet. Kabelen demonteres, erstattes av hydraulisk rattpumpe med slanger til den hydrauliske styresylinderen. Denne monteres ‘oppå’ servosylinderen. Grei beskrivelse følger med Seastar styresylinder Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 19.Mars.2023 Del på Facebook Svart 19.Mars.2023 (redigert) Har en slik liggende til mitt prosjekt (Bravo 3X drev). Greit å få oppgradert og forenklet styresystemet litt. Neste blir å skaffe rattpumpe. Redigert 19.Mars.2023 av Teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.