Jump to content

Edit History

baatglede

baatglede

Havarita skrev for 7 timer siden:

 

Vi får dyr strøm og utkoblinger fordi det er vindmøller i kraftnettet.

Vindmøller kan ikke produsere kraft alene. Man må ha en back-up løsning for de 2/3 av tiden de ikke produserer eller ikke produserer optimalt.

Dette mener jeg er feil. Etter hva jeg har skjønt så fungerer vindmøller fint for å komplettere den veldig regulerbare vannkraften som vi allerede har. Enten vindmøllene er plassert på land eller på sjøen.

 

Jeg har lagt merke til at enkelte broer er utstyrt med blått lys under broen for å unngå misforståelse ved navigering i mørket. Mulig det samme kan gjøres ved havvind?

baatglede

baatglede

Havarita skrev for 6 timer siden:

 

Vi får dyr strøm og utkoblinger fordi det er vindmøller i kraftnettet.

Vindmøller kan ikke produsere kraft alene. Man må ha en back-up løsning for de 2/3 av tiden de ikke produserer eller ikke produserer optimalt.

Dette mener jeg er feil. Etter hva jeg har skjønt så fungerer vindmøller fint for å komplettere den veldig regulerbare vannkraften som vi allerede har. Enten vindmøllene er plassert på land eller på sjøen.

 

Jeg har lagt merke til at enkelte broer er utstyrt med blått lys under broen for å unngå misforståelse ved natt navigering. Mulig det samme kan gjøres ved havvind?



×
×
  • Create New...