Jump to content

Hva limer dere fast et solcellepanel på rorhustaket med?

Bårdp

Recommended Posts

Jeg brukte trans7 (gjennomsiktig tec7) og har 5 klatter spredt utover . Festet 2 panel med det for 3 eller 4 år siden. Sitter som bare det. Ville ikke ha massivt fordi det ikke er nødvendig, og ville ha bittelitt kjøling under.

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Multibond er MS polymer, og det samme er Tec7, Trans7 og flere andre. Ganske lik heft. Fungerer også på fuktig overflate. Har hørt de limer best da faktisk (?). Så kjør på. 

Jeg valgte å ikke  bruke mer enn 5 "klætter " , for jeg ønsker jo en gang om lenge til å få av solcellepanelet også. De henger som bare det.

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Når vi er på dette temaet; er det forskjell på disse produktene når det gjelder mugg/sverting? 

Solcellepanelet mitt er limt med sort tec7 i overgangen mot en sort takrail, og den er blank og fin. Jeg brukte hvit sika 291i (fulgte med fra sandøy båtdekk) for lime flexiteak og det er noe sverting på det som er synlig. Når jeg vasker over det, er det ikke en blank overflate, men mer som akryl som rulles av. Akkurat som den ikke er herdet. 

Så hvilken hvit masse anbefales til bruk som holder seg hvit, og kan vaskes? 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...