Jump to content

Edit History

tobixen

tobixen

Jeg beregnet at det skulle være teoretisk mulig for oss å dra fra Gdansk til Gibraltar på i overkant av fire uker - da beregnet jeg litt tid til å hvile, men det var forventet at vi kom til å bruke noen uker ekstra på å "være turister".  Det er litt kortere avstand fra Sandefjord til Helgoland enn fra Gdansk til Helgoland, men så er det også noe avstand fra Gibraltar til Valencia.  Med effektiv seiling, god båt og litt flaks med været bør det være veldig mulig å komme seg fra Sandefjord til Valencia på fire uker.  Er man effektive som turister (greier å ankomme utslitt i en havn kl 06:30 på morgenen, dra i land og se, oppleve og nyte de tingene man ønsket å se, oppleve og nyte, for så å fortsette seilingen igjen sent på kvelden - ja, jeg har faktisk gjort dét noen ganger, men det er sjeldent vi greier å få ting til å klaffe så bra), så bør det atpåtil være mulig å besøke en del havner på veien.

Vår tur (sålangt) tok adskillig mer enn fire uker, og fortsatt føler jeg at vi ønsker å komme tilbake til noen av stedene.  Start fra Gdansk var 2022-07-07.  Vi hadde mye motvind, bare Polen tok oss nesten to uker denne gangen (mot beregnet én uke fra Gdansk til Kiel).  2022-07-23 tok vi Kielkanalen.  Jeg synes vi utrettet mirakler og fikk sett "hele" Helgoland 2022-07-24.  Så ble det litt rot med planleggingen, vi måtte tilbake til Cuxhaven ifbm noen flyreiser.

2022-08-28 var vi i La Rochelle og 2022-09-26 ankom vi Algés/Lisboa.  Det hører med til historien at jeg hadde to turer til Oslo i løpet av turen, det gikk vel med i underkant av to uker på dette.

tobixen

tobixen

Jeg beregnet at jeg skulle komme meg fra Gdansk til Gibraltar på i overkant av fire uker - da beregnet jeg litt tid til å hvile, men ikke tid til å være turist.  Det er litt kortere avstand fra Sandefjord til Helgoland enn fra Gdansk til Helgoland, men så er det også noe avstand fra Gibraltar til Valencia.  Med effektiv seiling, god båt og litt flaks med været bør det være veldig mulig å komme seg fra Sandefjord til Valencia på fire uker.  Er man effektive som turister (greier å ankomme utslitt i en havn kl 06:30 på morgenen, dra i land og se, oppleve og nyte de tingene man ønsket å se, oppleve og nyte, for så å fortsette seilingen igjen sent på kvelden - ja, jeg har faktisk gjort dét noen ganger, men det er sjeldent vi greier å få ting til å klaffe så bra), så bør det atpåtil være mulig å besøke havner.

Vår tur (sålangt) tok adskillig mer enn fire uker, og fortsatt føler jeg at vi ønsker å komme tilbake til noen av stedene.  Start fra Gdansk var 2022-07-07.  Vi hadde mye motvind, bare Polen tok oss nesten to uker denne gangen (mot beregnet én uke fra Gdansk til Kiel).  2022-07-23 tok vi Kielkanalen.  Jeg synes vi utrettet mirakler og fikk sett "hele" Helgoland 2022-07-24.  Så ble det litt rot med planleggingen, vi måtte tilbake til Cuxhaven ifbm noen flyreiser.

2022-08-28 var vi i La Rochelle og 2022-09-26 ankom vi Algés/Lisboa.  Det hører med til historien at jeg hadde to turer til Oslo i løpet av turen, det gikk vel med i underkant av to uker på dette.

• Create New...