Jump to content

Hvilken båt er dette? Rana 17?

Båtmand

Recommended Posts

Har kjøpt en båt til å kunne fiske og dra på korte turer i området i nærheten av hytten. Jeg har kjøpt den usett, etter at jeg fikk noen til å gjøre befaring for meg. I finn-annonsen er den beskrevet som en Rana 17 fisk, men jeg får ikke bildene av båten jeg har kjøpt til å stemme overens med de jeg finner på nettet. Er det i det hele tatt en Rana? De Rana 17 jeg har sett på nett har alle tre vinduer i front av vindskjermen og en del detaljer denne ikke har. Eldre, og mindre solgt modell? Evt. en Hansvik eller noe annet?

(Vet ikke med sikkerhet at den faktisk er 17 fot.) På forhånd takk for innspill!

336_162002742.jpeg

336_470765927.jpeg

336_1438198943.jpeg

336_1244601773.jpeg

333120762_584503610031132_6398573974595525680_n.jpeg

Takk for det, og takk for tips! Jeg synes også at Hansvik 16,5 er den som ligner mest, men ble som deg usikker blant annet på grunn av dashbord og noen andre detaljer i dørk og langs vindskjerm. Det er jo som du sier sikkert mulig at de har endret på både det ene og det andre ila. årene. Skal sjekke mål og detaljer ordentlig når jeg får sett den selv. Frustrerende å sitte på "feil" side av landet og bare kunne se på noen bilder. :yesnod:

Jo, det stemmer at Rana 17 har en liten kjøl. Det tror jeg Hansvik også har, og det gjør meg enda mer usikker på hvilken båt dette er, for dersom bildene ikke lyger, så mangler dette på båten til trådstarter. Ligner mye på Hansvik 16,5 som sagt, men synes liksom ikke det stemmer helt heller...Hansvik er Veritas-godkjent så vidt jeg vet, finnes det noe skilt om dette ombord? 

Redigert av Korsfjord (see edit history)

Ingen Veritas-merker på bildene, men det betyr jo ikke at det ikke finnes..? Skal se på båten selv i påsken, og da blir det forhåpentligvis noe klarere. Enig i at det er vanskelig å se noe særlig til kjøl på de bildene, men de er tatt fra en litt annen vinkel enn bildene til Taskeladden som har lagt ut bilder av sin Rana 17 (takk for det!). På sidebildet av båten min (det uten kalesje), kan det se ut som en liten kjøl som forsvinner/blir mindre omtrent på samme sted som Ranaen, men den ser jo helt klart mindre ut på disse bildene. Får ikke helt kalesjeknapper, dashbord eller dørk til å stemme med Hansvik heller. 

Skal oppdatere med nye bilder og info når jeg får sett på. Takknemlig for hjelp og innspill så langt! :)

enig i at det ser ut som en Hansvik.  Den har vært i produksjon over mange år, så sikkert endel ullke innredninsløsninger gjennom årene

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...