Båtmand Startet 12.Mars.2023 Link til dette innlegget Startet 12.Mars.2023 Har kjøpt en båt til å kunne fiske og dra på korte turer i området i nærheten av hytten. Jeg har kjøpt den usett, etter at jeg fikk noen til å gjøre befaring for meg. I finn-annonsen er den beskrevet som en Rana 17 fisk, men jeg får ikke bildene av båten jeg har kjøpt til å stemme overens med de jeg finner på nettet. Er det i det hele tatt en Rana? De Rana 17 jeg har sett på nett har alle tre vinduer i front av vindskjermen og en del detaljer denne ikke har. Eldre, og mindre solgt modell? Evt. en Hansvik eller noe annet? (Vet ikke med sikkerhet at den faktisk er 17 fot.) På forhånd takk for innspill! Sitér dette innlegget Link to post
Korsfjord Svart 12.Mars.2023 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2023 (redigert) Gratulerer med båt! Det er ikke en Rana 17. Jeg er temmelig sikker på at dette er en Hansvik 16,5. Edit: når jeg ser på «dashbordet» er jeg ikke så sikker lenger, men det kan jo være endret opp gjennom årene. Redigert 12.Mars.2023 av Korsfjord (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Korsfjord Svart 12.Mars.2023 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2023 Du kan jo sjekke opp mot mål og annen info her: http://www.boat.no/asp/boats/show.asp?id=15733&mid=78841 Sitér dette innlegget Link to post
Båtmand Svart 12.Mars.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2023 Takk for det, og takk for tips! Jeg synes også at Hansvik 16,5 er den som ligner mest, men ble som deg usikker blant annet på grunn av dashbord og noen andre detaljer i dørk og langs vindskjerm. Det er jo som du sier sikkert mulig at de har endret på både det ene og det andre ila. årene. Skal sjekke mål og detaljer ordentlig når jeg får sett den selv. Frustrerende å sitte på "feil" side av landet og bare kunne se på noen bilder. Sitér dette innlegget Link to post
TåT Svart 12.Mars.2023 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2023 Rana har en 16 foter som har to-delt vindu i front og som kan minne om 17 fotern på bilder. Jeg har en slik 16 foter, og dette er ikke den. Jeg tenkte også Hansvik da jeg så båten, men det var på tynt grunnlag … Sitér dette innlegget Link to post
tor-bs Svart 12.Mars.2023 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2023 Kan også være Askeladden 4400 Sitér dette innlegget Link to post
Korsfjord Svart 13.Mars.2023 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2023 tor-bs skrev for 7 timer siden: Kan også være Askeladden 4400 Dette er ikke en Askeladden. Sitér dette innlegget Link to post
HiWard Svart 13.Mars.2023 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2023 Har ikke Rana 17 en liten kjøl? Sitér dette innlegget Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev Link to post
Bårdp Svart 13.Mars.2023 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2023 Hva dette er vet jeg ikke. Men Rana 17 er det ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Korsfjord Svart 13.Mars.2023 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2023 (redigert) Jo, det stemmer at Rana 17 har en liten kjøl. Det tror jeg Hansvik også har, og det gjør meg enda mer usikker på hvilken båt dette er, for dersom bildene ikke lyger, så mangler dette på båten til trådstarter. Ligner mye på Hansvik 16,5 som sagt, men synes liksom ikke det stemmer helt heller...Hansvik er Veritas-godkjent så vidt jeg vet, finnes det noe skilt om dette ombord? Redigert 13.Mars.2023 av Korsfjord (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 13.Mars.2023 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2023 (redigert) Ikke en Rana 17 i alle fall, jeg har en Rana 17, og den ligner, men ikke helt alikevel. Men veldig lik var den! Redigert 13.Mars.2023 av Taskeladden (see edit history) Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Båtmand Svart 13.Mars.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2023 Ingen Veritas-merker på bildene, men det betyr jo ikke at det ikke finnes..? Skal se på båten selv i påsken, og da blir det forhåpentligvis noe klarere. Enig i at det er vanskelig å se noe særlig til kjøl på de bildene, men de er tatt fra en litt annen vinkel enn bildene til Taskeladden som har lagt ut bilder av sin Rana 17 (takk for det!). På sidebildet av båten min (det uten kalesje), kan det se ut som en liten kjøl som forsvinner/blir mindre omtrent på samme sted som Ranaen, men den ser jo helt klart mindre ut på disse bildene. Får ikke helt kalesjeknapper, dashbord eller dørk til å stemme med Hansvik heller. Skal oppdatere med nye bilder og info når jeg får sett på. Takknemlig for hjelp og innspill så langt! :) Sitér dette innlegget Link to post
Marqies Svart 18.Mars.2023 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2023 Trur du også kan se på Rana 16 tur, det ligner på en lik båt i nabolaget. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 19.Mars.2023 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2023 enig i at det ser ut som en Hansvik. Den har vært i produksjon over mange år, så sikkert endel ullke innredninsløsninger gjennom årene Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.