Jump to content

USB C strømuttak 65W for lading av pc

Lars Hansen

Recommended Posts

mons skrev for 1 time siden:

Første linken viser til en med 3amp 12v.

Uten noe tap blir det 36w..

Hvor så du 3A?.. Mikser ikke med QC 3.0 uttaket som den har i tillegg til USB-C PD? Den har 10A sikring ser jeg. Med PD (Power Delivery) kabel så kommuniserer lader med enheten og leverer høyere spenning (opp til 20V iht standarden/max 5A mener jeg, tror den stopper på 15V med 65W).

Fantino skrev 17 minutter siden:

Hvor så du 3A?.. Mikser ikke med QC 3.0 uttaket som den har i tillegg til USB-C PD? Den har 10A sikring ser jeg. Med PD (Power Delivery) kabel så kommuniserer lader med enheten og leverer høyere spenning (opp til 20V iht standarden/max 5A mener jeg, tror den stopper på 15V med 65W).

Ikke noen elexpert jeg. Men langt nede nevnes faktisk 3A å også lengre oppe.

Screenshot_2023-03-13-00-43-01-58_dc00545bd3b8828f033a02ac25b2d36d.jpg

Screenshot_2023-03-13-00-42-46-07_dc00545bd3b8828f033a02ac25b2d36d.jpg

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

Litt uklar med input med mange andre produkter innimellom i beskrivelsen, men finner også at den kan brukes med 12-24 v input, og at den ved 20 volt kan levere mer. Usikker på om en slik dings reelt kan øke spenningen. Uansett står det oppgitt 3a12v sammen med tekniske spesifikasjoner. Regner med at det betyr maxverdi for 12 v.

Er det noen teknologi som muliggjør det med såpass mye strøm uten å gjøre det til vekselstrøm og bruke transformator?

Vil gjerne at 65 w er riktig, for da vil jeg ha etpar...

Mons

I pkt 8 står det jeg mente. Den gir altså opp til 3.25A ved 20V som blir 65W fra USB-C PD uttaket, forutsatt at en har PD compliant kabel og en dings som aksepterer så mye strøm/effekt. De må nok ha en intern ‘boost/buck’ DC-DC converter (som vel egentlig er en høyfrekvent elektronisk trafo) for å justere spenningen. Jeg har div Ali/Kina USB-C PD ladere hjemme og de lader i alle fall tlf utrolig raskt! 

Redigert av Fantino (see edit history)
larshans1 skrev 11 minutter siden:

Om ikke den gir fulle 65W, så er jeg rimelig fornøyd om den klarer å vedlikeholde samt sakte lading av min HP ZBook.

Den aksepterer ikke hva som helst, så blir spennende å se om det går...

Kommer nok an på hvor stor originallader er. Har selv en HP Zbook G7 Fury eller hva det nå heter (en ‘tanks’ av en laptop) og den svelger ikke mat fra USB-C laderene som hører til de mindre modellene. Men er originallader i samme størrelse så kan det fort gå godt 

larshans1 skrev 17 minutter siden:

Originalladeren er USB C på 65W, og pc'n heter HP ZBook Firefly 15.6 inch G8 Mobile Workstation PC.

Har kjøpt en 65W ekstralader av uoriginalt merke, og det gikk fint. Får riktignok en melding om at de anbefaler originalt tilbehør, men ikke overrasket over det...

Da burde det absolutt (fire)fly! 😁

Pass på at dere bruker USB C-kabler designet for 65W (eller mer). Det er ikke alle kabler som er laget for mer enn lading av mobil eller nettbrett mer mye mindre W. Det hjelper ikke med en 65W lader hvis det ikke er mulig å trykke det gjennom kabelen. 

Som med laderen, så er AliExpress deres venn. Kjøp kabler merket med 100W (på noen står det PD100) og ikke kjøp de aller billigste kablene.

Redigert av Popeye70 (see edit history)

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

• 1 måned senere...

Da er disse montert å testes ut. 

Så langt ser dette bra ut. Den klare lade Ipad Pro 12.9 uten problemer.

Har Orca kjørende med autopilot/kart/instrument oppsett å batteri % øker jevnt oppover. Det klarte ikke den gamle, da sank batteri % jevnt😂

Så sier meg fornøyd jeg. Billige var de også.

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

Okkaby skrev for 14 timer siden:

Da er disse montert å testes ut. 

Så langt ser dette bra ut. Den klare lade Ipad Pro 12.9 uten problemer.

Har Orca kjørende med autopilot/kart/instrument oppsett å batteri % øker jevnt oppover. Det klarte ikke den gamle, da sank batteri % jevnt😂

Så sier meg fornøyd jeg. Billige var de også.

Har også montert, lader min HP ZBook Firefly 15.6 inch G8 Mobile Workstation PC raskt. Får varsel fra pc'n om treg lading, men det stemmer ikke...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...