Vittig
Vis hele sitatetLitt desperat fant jeg en relativt overpriset USB-C-kabel i "Ale Hop" på flyplassen, og gjett hva? Den splitter nye kabelen virket ikke! Det var rett tilbake til butikken og få en ny kabel - samt å kjøpe en PD-kabel fra Kjell&Co neste morgen. Den nye PD-kabelen har et ganske kort kabelhode, så den håper jeg holder litt lengre.
Magnekontaktene til Apple virker jo ellers å være geniale, jeg har alltid ønsket meg en slik, men aldri ønsket meg laptop fra Apple.
Ja, og dessverre syntes jeg også at kabeldesignet til Apple er bedre. når usb-c-port fylles opp med "lommerusk" så skal det svært lite til for å knekke den syltynne tappen i midten av kontakten på mobil/laptop når man prøver å rense ut med en nål. Men noen som liker å patentere design og sørge for at ingen andre får nytte av utviklingen. Ironisk nok var det heller ikke Apple som var først ute med magnetkontakt. Det var asiaterne som hadde på riskokerne sine da de tenkte det var fint å slippe å søle ut all risen sin hvis man snublet i ledningen. Bare synd de ikke tenkte det var lurt å patentere.
Også håpløst å finne en god USB-C-kabel. Hadde en stund som "løsning" å kun kjøpe kabler som støtter 100w eller mer. Problemet der er som du sier at de gjerne har lengre hoder enn de billigere kablene:P Gi gjerne beskjed hvis du finner den perfekte kabelen.