Napoli Startet 14.Mars.2023 Link til dette innlegget Startet 14.Mars.2023 Jeg har en Musling 430 hvor lensepluggen/skroggjennomføringen helt akter nå har sagt takk for seg. Den originale gjennomføringen som stod der var i ?messing? (tror jeg). På Musling går denne pluggen gjennom dørken i innerliner, og ned i vanntunnellen (skroget). Jeg vil tro at det utgjør en del trykk når båten er i stilleligge (15-20 cm under vann). Hva anbefaler baatplassens medlemmer at jeg erstatter den med? Kan jeg sette inn en komposittgjennomføring? Er messing fortsatt det beste valget? Eller fins det andre og smartere løsninger? Sitér dette innlegget Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Lazyjack Svart 14.Mars.2023 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2023 Napoli skrev 2 minutter siden: Jeg har en Musling 430 hvor lensepluggen/skroggjennomføringen helt akter nå har sagt takk for seg. Den originale gjennomføringen som stod der var i ?messing? (tror jeg). På Musling går denne pluggen gjennom dørken i innerliner, og ned i vanntunnellen (skroget). Jeg vil tro at det utgjør en del trykk når båten er i stilleligge (15-20 cm under vann). Hva anbefaler baatplassens medlemmer at jeg erstatter den med? Kan jeg sette inn en komposittgjennomføring? Eret messing fortsatt det beste valget? Eller fins det andre og smartere løsninger? Kompositt, plast eller messing/bronse, alt duger. Googler du bunnplugg så ser du utvalget. Trykket fra 30 cm vannsøyle er neglisjerbart men du må ha en med skruing. En ekspanderende plugg som f. eks. Biltema selger ville jeg ikke brukt. Sitér dette innlegget Link to post
Napoli Svart 14.Mars.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2023 Grunnen til at jeg er litt usikker på materiale, er at denne skroggjennomføringen også har en strukturell funksjon, den hjelper til med å holde innerliner og skrog sammen. Sitér dette innlegget Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
fs Svart 14.Mars.2023 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2023 Jeg hadde en 93 mod Musling hvor denne (original) pluggen var type hvit nylon. Fungerte helt greit de 10+ årene jeg hadde båten. Hadde dog foretrukket messing eller rustfritt dersom jeg skulle bytte til ny Sitér dette innlegget Link to post
Napoli Svart 6.Juni.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2023 Endte opp med å kjøpe en slik - den passer perfekt til hullet, og bør holde greit tett. https://infshop.no/oppbevaring/132648-bunnplugg-messing-1-2-5707400064827.html Sitér dette innlegget Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.