Jump to content

Skroggjennomføring Musling

Napoli

Recommended Posts

Jeg har en Musling 430 hvor lensepluggen/skroggjennomføringen helt akter nå har sagt takk for seg. Den originale gjennomføringen som stod der var i ?messing? (tror jeg). På Musling går denne pluggen gjennom dørken i innerliner, og ned i vanntunnellen (skroget). Jeg vil tro at det utgjør en del trykk når båten er i stilleligge (15-20 cm under vann). Hva anbefaler baatplassens medlemmer at jeg erstatter den med? Kan jeg sette inn en komposittgjennomføring? Er messing fortsatt det beste valget? Eller fins det andre og smartere løsninger?

Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60

Napoli skrev 2 minutter siden:

Jeg har en Musling 430 hvor lensepluggen/skroggjennomføringen helt akter nå har sagt takk for seg. Den originale gjennomføringen som stod der var i ?messing? (tror jeg). På Musling går denne pluggen gjennom dørken i innerliner, og ned i vanntunnellen (skroget). Jeg vil tro at det utgjør en del trykk når båten er i stilleligge (15-20 cm under vann). Hva anbefaler baatplassens medlemmer at jeg erstatter den med? Kan jeg sette inn en komposittgjennomføring? Eret messing fortsatt det beste valget? Eller fins det andre og smartere løsninger?

Kompositt, plast eller messing/bronse, alt duger. Googler du bunnplugg så ser du utvalget. Trykket fra 30 cm vannsøyle er neglisjerbart men du må ha en med skruing. En ekspanderende plugg som f. eks. Biltema selger ville jeg ikke brukt. 

Grunnen til at jeg er litt usikker på materiale, er at denne skroggjennomføringen også har en strukturell funksjon, den hjelper til med å holde innerliner og skrog sammen. 

Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60

• 2 måneder senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...