Ask Startet 19.Mars.2023 Link til dette innlegget Startet 19.Mars.2023 Hei Eg skal montera ein ny B&G VHF. Valet står mellom å montera den inne eller ute i cockpiten. Eg vurderar å kjøpa eit trådlaust handsett. Er det einkvan som har erfaring med trådlause handsett gjenerelt, og eventuelt med B&G H60? Eg er takksam for svar. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 19.Mars.2023 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2023 Ja. Jeg har det og selger det. Jeg tror faktisk jeg ville montert fastmontert i cockpiten og hatt det håndholdte inne. Både pga lydkvalitet og batterikapasitet på det håndholdte. Det håndholdte vil jo selvsagt lades i brakett ute også. Velger du å montere håndholdt ute ville jeg nok hatt den i vesten når jeg står til rors. Sammenkoblingen med hovedenheten kan falle ut og da må du ned til den fastmonterte for å koble de sammen igjen. Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
skagenekspressen Svart 19.Mars.2023 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2023 Vi har B&G fastmontert nede og håndholdt i feste med trådløs lading ved siden av plotteren ved rattet. Bruker bare den håndholdte, har ikke hatt problem med lyd eller at den faller ut. Den er av tidligere modell, H50 fra 2017. Sitér dette innlegget Link to post
Akvanauten Svart 19.Mars.2023 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2023 Dette må dere forklare. Finnes det håndholdt som bruker antennen til den fastmonterte? Sitér dette innlegget "If you don't go when you wanna go, when you do go, you'll find you've gone!" Link to post
Chilli Solbris Svart 20.Mars.2023 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2023 skagenekspressen skrev for 3 timer siden: Vi har B&G fastmontert nede og håndholdt i feste med trådløs lading ved siden av plotteren ved rattet. Bruker bare den håndholdte, har ikke hatt problem med lyd eller at den faller ut. Den er av tidligere modell, H50 fra 2017. Supert!?? Akvanauten skrev for 2 timer siden: Dette må dere forklare. Finnes det håndholdt som bruker antennen til den fastmonterte? Ja. Det er håndholdt sett som parres med radioen. Nesten som telefonen din og Bluetooth headsett. Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
abbor Svart 20.Mars.2023 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2023 Jeg har Simrad RS40 med HS40 som er det samme som B&G modellene du vurderer. Tidligere hadde jeg RS35 med HS35. Jeg har VHF installert bak førerposisjon og trådløst håndsett stående i ladebraketten på instrumentpanelet. Bruker trådløst håndsett 90% av tiden. Har hatt dette oppsettet siden 2013, lydkvaliteten er bra og har aldri hatt problemer med kommunikasjonen mellom VHF og trådløst håndsett. Sitér dette innlegget Link to post
Akvanauten Svart 20.Mars.2023 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2023 Chilli Solbris skrev for 5 timer siden: Supert!?? Ja. Det er håndholdt sett som parres med radioen. Nesten som telefonen din og Bluetooth headsett. Fantastisk løsning. Skal jammen sjekke om min VHF har den muligheten. Tommel opp og tusen takk. Sitér dette innlegget "If you don't go when you wanna go, when you do go, you'll find you've gone!" Link to post
Chilli Solbris Svart 20.Mars.2023 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2023 Akvanauten skrev 2 minutter siden: Fantastisk løsning. Skal jammen sjekke om min VHF har den muligheten. Tommel opp og tusen takk. Hvilken VHF har du? Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Akvanauten Svart 20.Mars.2023 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2023 Chilli Solbris skrev 29 minutter siden: Hvilken VHF har du? Garmin VHF 300I AIS fra 2018 Montert trygt og godt inne i styrhuset. Jeg er som regel på akterdekket. Sitér dette innlegget "If you don't go when you wanna go, when you do go, you'll find you've gone!" Link to post
Ask Svart 20.Mars.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2023 Hei. Takk for alle svar. Eg har blitt klokare Sitér dette innlegget Link to post
5nacks Svart 20.Mars.2023 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2023 (redigert) Hiver meg også på. Står mellom ny vhf+trådløst håndsett eller en litt rimeligere fastmontert VHF i cockpiten. Det er jo tross alt i cockpiten man har brukt for VHF, sjelden inne. Om jeg skal ha to stasjoner VHf'er på samme antenne, må man ha en splitter. Enten en manuell vender, eller automatisk. Sender man på VHF uten antenne, sier det poff. Noen som har erfaring med dette? Redigert 20.Mars.2023 av 5nacks (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.