Jump to content

Høyde - Viksund 770 sjark

_Bliss_

Recommended Posts

Jeg regner med at du tenker på høyde over vannet. Jeg er 1,75-76 eller noe slikt og jeg kan så vidt se over styrehuset. Legger du ca. 50 cm. fra dekk og ned til vannet så er vi på ca. 2,30. Mastene ikke medregnet. Men jeg tok et grovt estimat på mesanmasten, som er den høyeste, og den er ca. 5 meter over dekk.

Lars Moe skrev for 2 timer siden:

Jeg regner med at du tenker på høyde over vannet. Jeg er 1,75-76 eller noe slikt og jeg kan så vidt se over styrehuset. Legger du ca. 50 cm. fra dekk og ned til vannet så er vi på ca. 2,30. Mastene ikke medregnet. Men jeg tok et grovt estimat på mesanmasten, som er den høyeste, og den er ca. 5 meter over dekk.

Jeg tenker på totalhøyde inkl mål under vannlinje. 

Gjelder frakt på lastebil. 

_Bliss_ skrev 25 minutter siden:

Jeg tenker på totalhøyde inkl mål under vannlinje. 

Gjelder frakt på lastebil. 

Da er det bare å legge til dypgående. Så har du svaret. 

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
index skrev for 3 timer siden:

Da er det bare å legge til dypgående. Så har du svaret. 

:smiley: joda sant det, men jeg må nok finmåle litt. Det er maks høyde på veien som er 4,2m. 

Med dyptgående på 0,8 så blir totalen over 3m, da blir det semi. Jeg får nok ikke semi frem til min gårdsplass. Hadde håpet på ett mål under <3m:smiley:

_Bliss_ skrev for 2 timer siden:

:smiley: joda sant det, men jeg må nok finmåle litt. Det er maks høyde på veien som er 4,2m. 

Lurt å finmåle litt ja. Dekket er nok litt under 50cm over vannlinjen, min Columbi har vel rundt 35. Og kjølen er på det dypeste helt akterut, ved styrehuset er det nok 10-15 cm mindre. Så med litt finregning kan det fortsatt gå. Noen lastebiler har nedsenkning i planet til kjølen, der kan du spare ytterligere10-15cm.  Alle monner drar...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...