_Bliss_ Startet 20.Mars.2023 Link til dette innlegget Startet 20.Mars.2023 Noen som vet høyde på 770 sjark? Sitér dette innlegget Link to post
Lars Moe Svart 21.Mars.2023 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2023 Jeg regner med at du tenker på høyde over vannet. Jeg er 1,75-76 eller noe slikt og jeg kan så vidt se over styrehuset. Legger du ca. 50 cm. fra dekk og ned til vannet så er vi på ca. 2,30. Mastene ikke medregnet. Men jeg tok et grovt estimat på mesanmasten, som er den høyeste, og den er ca. 5 meter over dekk. Sitér dette innlegget Link to post
_Bliss_ Svart 21.Mars.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2023 Lars Moe skrev On 21.3.2023 at 8.45: Jeg regner med at du tenker på høyde over vannet. Jeg er 1,75-76 eller noe slikt og jeg kan så vidt se over styrehuset. Legger du ca. 50 cm. fra dekk og ned til vannet så er vi på ca. 2,30. Mastene ikke medregnet. Men jeg tok et grovt estimat på mesanmasten, som er den høyeste, og den er ca. 5 meter over dekk. Vis hele sitatet Jeg tenker på totalhøyde inkl mål under vannlinje. Gjelder frakt på lastebil. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 21.Mars.2023 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2023 _Bliss_ skrev On 21.3.2023 at 10.54: Jeg tenker på totalhøyde inkl mål under vannlinje. Gjelder frakt på lastebil. Vis hele sitatet Da er det bare å legge til dypgående. Så har du svaret. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
_Bliss_ Svart 21.Mars.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2023 index skrev On 21.3.2023 at 11.20: Da er det bare å legge til dypgående. Så har du svaret. Vis hele sitatet joda sant det, men jeg må nok finmåle litt. Det er maks høyde på veien som er 4,2m. Med dyptgående på 0,8 så blir totalen over 3m, da blir det semi. Jeg får nok ikke semi frem til min gårdsplass. Hadde håpet på ett mål under <3m Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 21.Mars.2023 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2023 _Bliss_ skrev On 21.3.2023 at 15.02: joda sant det, men jeg må nok finmåle litt. Det er maks høyde på veien som er 4,2m. Vis hele sitatet Lurt å finmåle litt ja. Dekket er nok litt under 50cm over vannlinjen, min Columbi har vel rundt 35. Og kjølen er på det dypeste helt akterut, ved styrehuset er det nok 10-15 cm mindre. Så med litt finregning kan det fortsatt gå. Noen lastebiler har nedsenkning i planet til kjølen, der kan du spare ytterligere10-15cm. Alle monner drar... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.