Lazyjack Startet 20.Mars.2023 Del på Facebook Startet 20.Mars.2023 (redigert) Problemet med en slik løsning hvor tanken med pumpe ligger høyere enn dysene, er at spylervæske renner ut av dysene også når pumpa ikke går. Noen som kan foreslå en eller annen form for for enveisveventil, antihevertventil eller elektrisk operert (12V) ventil som kan brukes for å unngå dette? Slangene i systemet er ca. 6 mm. innvendig. Redigert 20.Mars.2023 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Vestkystseiler Svart 20.Mars.2023 Del på Facebook Svart 20.Mars.2023 Du kan jo koble en elektrisk operert ventil inn på slangen, og koble pluss på denne sammen med pluss på spylerpumpen. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 20.Mars.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mars.2023 Ja, ser nå at det finnes ganske små elektrisk opererte ventiler så da går jeg for det 👍 Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 20.Mars.2023 Del på Facebook Svart 20.Mars.2023 En eller kanskje flere tilbakeslagsventiler i serie vil også gjøre jobben. Pumpen vil jo pumpe spylervæske gjennom tilbakeslagsventilen men der er en fjær/kule som lager litt mottrykk. Om det er nok med en eller om du må ha flere blir litt prøv og feil... Kjenner ikke disse her men de kan være brukende: https://www.biltema.no/bil---mc/bildeler/viskerutstyr/vindusspyler/vinkelror-med-tilbakeslagsventil-2-stk-2000017966 Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Fantino Svart 20.Mars.2023 Del på Facebook Svart 20.Mars.2023 Vil tro det holder plenty med en slik. Har et par liggende som jeg brukte til et annet prosjekt og det er ganske bra motstand/mottrykk i de (for mye for min lille prosjekt-pumpe fra Ali 😁) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 21.Mars.2023 Del på Facebook Svart 21.Mars.2023 Er ikke slike ventiler helt standard på bil? Jeg har i alle fall vært borti slike flere ganger, der det skal et visst trykk til før spylervæsken gå til dysene... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Kapteinskutelaus Svart 21.Mars.2023 Del på Facebook Svart 21.Mars.2023 Hvorfor ikke ha slangen ut fra pumpen høyere opp til toppen av tanken og ned igjen i en svanehals? Så vesken ikke renner nedover uten trykk fra pumpen? Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 21.Mars.2023 Del på Facebook Svart 21.Mars.2023 Kapteinskutelaus skrev 5 minutter siden: Hvorfor ikke ha slangen ut fra pumpen høyere opp til toppen av tanken og ned igjen i en svanehals? Så vesken ikke renner nedover uten trykk fra pumpen? Det hjelper ikke så lenge slangen står full av væske, https://no.wikipedia.org/wiki/Hevert Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
index Svart 21.Mars.2023 Del på Facebook Svart 21.Mars.2023 Kanskje en slik løser problemet? Slike ventiler krever som regel litt trykk for å åpne, så det bør egentlig holde... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Fantino Svart 21.Mars.2023 Del på Facebook Svart 21.Mars.2023 Det er og en fordel å ha slik ventil har jeg erfart, da vannet typisk står klart i dysa når en skal spyle, i stedet for at en må ‘henge på knappen’ ganske lenge for å få en skvett på vinduet. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 21.Mars.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mars.2023 index skrev for 6 timer siden: Kanskje en slik løser problemet? Slike ventiler krever som regel litt trykk for å åpne, så det bør egentlig holde... Flott tips @index Den funger supert og løste problemstillingen min👍😀 Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 21.Mars.2023 Del på Facebook Svart 21.Mars.2023 Lazyjack skrev 23 minutter siden: Flott tips @index Den funger supert og løste problemstillingen min👍😀 Veldig bra! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Kapteinskutelaus Svart 22.Mars.2023 Del på Facebook Svart 22.Mars.2023 SveinHa skrev for 22 timer siden: Det hjelper ikke så lenge slangen står full av væske, https://no.wikipedia.org/wiki/Hevert Jeg tenkte på at jeg glemte å legge ved en lenke til antihevert like etter at jeg postet. Men ja ser det har løst seg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.