Jump to content

Edit History

Komodo

Komodo

Har hatt det samme selv, tror ikke det er så uvanlig på eldre brennere. Tror det kommer av at du får et tilbakeslag i eksosen pga uforbrent diesel. Du får et "poff" i potta, og en dott med dårlig forbrent eksos ut. Denne eksosen lukter diesel, og luftinntaket vil kunne suge inn av denne skyen. 

Lagt til.

Når jeg tenker meg om har jeg sett at det har kommet røykdotter ut av forbrenningsluftinntaket. Mulig det er der lukta kommer. Forbrenningslufta blir jo hentet inne i båten. Tror løsningen er demontering og rengjøring av varmeren. Mulig det er lurt å bytte glødeplugg også. 

Komodo

Komodo

Har hatt det samme selv, tror ikke det er så uvanlig på eldre brennere. Tror det kommer av at du får et tilbakeslag i eksosen pga uforbrent diesel. Du får et "poff" i potta, og en dott med dårlig forbrent eksos ut. Denne eksosen lukter diesel, og luftinntaket vil kunne suge inn av denne skyen. 

Lagt til.

Når jeg tenker meg om har jeg sett at det har kommet røykdotter ut av forbrenningsluftinntaket. Mulig det er der lukta kommer også. Tror løsningen er demontering og rengjøring av varmeren. Mulig det er lurt å bytte glødeplugg også. 

Komodo

Komodo

• Create New...