Jump to content

Edit History

-morten-

-morten-

Hei jeg har siden jeg var guttunge fått gamle båtblader (BM) siden oppstarten av en bekjendt. etterhvert begyndte jeg å abbonere selv også, men har tatt det store steget og sagt opp Båtmagasinet nå.  Det har vært masse gode og lærerike artikkler og mange fine omtaler og tester av både båter og utstyr. spessielt interessant var det å lese artikkler av Eivind Amble! Utover 80-90 tallet kom det en rekke nye elementer inn i fritidsbåter og både byggemetoder og konstruksjon ble endret og forbedret. Ogspessielt brukervennlighet og ergonomi.  Så utpå 2000 tallet så må jeg si ting begyndte å stangnere litt.. I det heletatt lite nytt eller oppsiktsvekkende.. en del nye båter var egentlig gamle båter med nytt navn og ny drakt.  synes båtbladene har begyndt å endre litt fokus og føles ikke like interessant for meg lengre. Det er forholdsvis mange båter i 3-4 millionersklassen som omtales. Med ellers motorinteresse Hus og hytte så er ikke det mitt budsjett akkurat. Har ikke plass hverken i naust eller på brygga av større båt enn 20-25 fot.   De båtene utstyr og elektronikk jeg er interessert i finner jeg jo selv på nettet om jeg ønsker info.  Om jeg kjøper storbåt/bobåt i en senere periode så kan det jo være interessant å lese noen tidsriktige båtmagasin i forvegen så klart, men er vel lite info om båtene jeg ikke finner på nett på egen hånd!

Må innrømme det var litt vemodig å ta telefonen å si opp BM! 

-morten-

-morten-

Hei jeg har siden jeg var guttunge fått gamle båtblader (BM) siden oppstarten. etterhvert begyndte jeg å abbonere selv også, men har tatt det store steget og sagt opp Båtmagasinet nå.  Det har vært masse gode og lærerike artikkler og mange fine omtaler og tester av både båter og utstyr. spessielt interessant var det å lese artikkler av Eivind Amble! Utover 80-90 tallet kom det en rekke nye elementer inn i fritidsbåter og både byggemetoder og konstruksjon ble endret og forbedret. Ogspessielt brukervennlighet og ergonomi.  Så utpå 2000 tallet så må jeg si ting begyndte å stangnere litt.. I det heletatt lite nytt eller oppsiktsvekkende.. en del nye båter var egentlig gamle båter med nytt navn og ny drakt.  synes båtbladene har begyndt å endre litt fokus og føles ikke like interessant for meg lengre. Det er forholdsvis mange båter i 3-4 millionersklassen som omtales. Med ellers motorinteresse Hus og hytte så er ikke det mitt budsjett akkurat. Har ikke plass hverken i naust eller på brygga av større båt enn 20-25 fot.   De båtene utstyr og elektronikk jeg er interessert i finner jeg jo selv på nettet om jeg ønsker info.  Om jeg kjøper storbåt/bobåt i en senere periode så kan det jo være interessant å lese noen tidsriktige båtmagasin i forvegen så klart, men er vel lite info om båtene jeg ikke finner på nett på egen hånd!

Må innrømme det var litt vemodig å ta telefonen å si opp BM! 

• Create New...