Jump to content

Solenoid-ventil på dieseltilførsel blir veldig varm. Er det riktig.


MYVIVERA

Recommended Posts

  MYVIVERA skrev On 27.3.2023 at 5.54:

Jeg kan holde på den, men blir veldig varm. Den bruker mye strøm når den er på, så jeg må ned i lasterommet å slå av/ på hovedsikringen til generatoren når den skal brukes, ellers bruker den opp start batteriet til generatoren.

Fjerner jeg den så fjerner jeg en sikkerhet også vel!

Vis hele sitatet  

Den trenger vel ikke stå på når generator ikke er i bruk. Ville koblet den til en bryter, ev tenningssignal generator.

Link to post
  Hulda skrev On 27.3.2023 at 9.32:

Jeg har en tilsvarende solenoid på min Robertson autopilot. Den er forbløffende glovarm.

Vis hele sitatet  

Ja, den blir veldig varm. Den skal jo ikke generere mer enn 12watt ser jeg, men det er vel kanskje nok til å bli så varm.
jeg har vel forstått det riktig at dette er en magnetventilen som må ha strøm på for å holde seg åpen? Tar man strømmen så lukkes den?


Men hvordan har du den i forbindelse med autopilot?

 

Jeg kan starte generatoren ved førerplassen, men jeg må flytte på stoler og bord på akterdekk for å komme ned til hovedstrømbryteren til generatoren å vri om den hver gang. 
jeg bruker ikke generatoren ofte, men de dagene den blir brukt så er det jo av og på noen ganger om dagen.  Det er jo by-pass på den, så jeg kan jo sette på en bryter som kan slå den av de dagene den blir brukt eller noe, men da forsvinner jo hensikten med den.

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...