MYVIVERA Startet 26.Mars.2023 Link til dette innlegget Startet 26.Mars.2023 Hei! Jeg har en solenoid til dieseltilførsel til generatoren som blir veldig, veldig varm når den er aktivert, den sluker strøm, men virker som den skal ser det ut som. de som er til motorene blir ikke så varme. Noe erfaring på dette? Sitér dette innlegget Link to post
Stormwatch Svart 27.Mars.2023 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2023 12W vil føre til at spolen blir varm over tid, men Quick Nautical Equipment er et seriøst fima. Hadde det vært no-name fra Aliexpress ville jeg vært skeptisk. Spørs også hva som legges i "veldig varm", klarer man å holde på metall er temperaturen under 60 grader. Sitér dette innlegget Link to post
MYVIVERA Svart 27.Mars.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2023 Jeg kan holde på den, men blir veldig varm. Den bruker mye strøm når den er på, så jeg må ned i lasterommet å slå av/ på hovedsikringen til generatoren når den skal brukes, ellers bruker den opp start batteriet til generatoren. Fjerner jeg den så fjerner jeg en sikkerhet også vel! Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 27.Mars.2023 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2023 Om den blir varmere enn de andre er det nok noe feil på den. Jeg ville byttet til en ny tilsvarende, ikke fjernet. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Bårdp Svart 27.Mars.2023 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2023 Om du klarer og holde på den er den ikke kritisk varm. Den trekker jo trossalt 12W så at den blir varm er jo naturlig. Men det er da enkelt og måle strømmen i den den skal jo da være ca 1A. At andre ventiler ikke blir like varme kan skyldes at de har større gjennomstrømning og derved bedre kjøling fra dieselen. Sitér dette innlegget Link to post
Almvik Svart 27.Mars.2023 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2023 Det er normalt for slike ventiler å bli varme. De er laget for å tåle det. Ser ut som om den har suttet der en god stund så det kommer til å gå bra. Du har også en manuell override på den du kan bruke i tilfelle den slutter å virke. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 27.Mars.2023 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2023 Jeg har en tilsvarende solenoid på min Robertson autopilot. Den er forbløffende glovarm. Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 27.Mars.2023 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2023 MYVIVERA skrev On 27.3.2023 at 5.54: Jeg kan holde på den, men blir veldig varm. Den bruker mye strøm når den er på, så jeg må ned i lasterommet å slå av/ på hovedsikringen til generatoren når den skal brukes, ellers bruker den opp start batteriet til generatoren. Fjerner jeg den så fjerner jeg en sikkerhet også vel! Vis hele sitatet Den trenger vel ikke stå på når generator ikke er i bruk. Ville koblet den til en bryter, ev tenningssignal generator. Sitér dette innlegget Link to post
MYVIVERA Svart 27.Mars.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2023 Hulda skrev On 27.3.2023 at 9.32: Jeg har en tilsvarende solenoid på min Robertson autopilot. Den er forbløffende glovarm. Vis hele sitatet Ja, den blir veldig varm. Den skal jo ikke generere mer enn 12watt ser jeg, men det er vel kanskje nok til å bli så varm. jeg har vel forstått det riktig at dette er en magnetventilen som må ha strøm på for å holde seg åpen? Tar man strømmen så lukkes den? Men hvordan har du den i forbindelse med autopilot? Jeg kan starte generatoren ved førerplassen, men jeg må flytte på stoler og bord på akterdekk for å komme ned til hovedstrømbryteren til generatoren å vri om den hver gang. jeg bruker ikke generatoren ofte, men de dagene den blir brukt så er det jo av og på noen ganger om dagen. Det er jo by-pass på den, så jeg kan jo sette på en bryter som kan slå den av de dagene den blir brukt eller noe, men da forsvinner jo hensikten med den. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 27.Mars.2023 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2023 Når Robert starter hydraulikken, åpner ventilen. Når bevegelsen stanser, låser ventilen og stenger oljestrømmen og rorets posisjon. Selve magneten tror jeg er Mannesman GmbH. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.