Marimari Startet 30.Mars.2023 Del på Facebook Startet 30.Mars.2023 Er det noen som har forslag til trygg og god alarm? Har prøvd noen forskjellige og de piper i tide og utide. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørkski Svart 30.Mars.2023 Del på Facebook Svart 30.Mars.2023 Hei, Jeg har denne: https://www.jernia.no/hjem-og-hage/praktisk-hjem/brannvern/røykvarsler/fireout24-karbonmonoksid-varsler/p/58015806?channable=02fcb6696400353830313538303631&gclid=Cj0KCQjww4-hBhCtARIsAC9gR3Yo5BW7EMwS_ahscoAo3knHI5r1tTWxe372T00Ba6xxHLk8uxSXnMIaAi8JEALw_wcB Har fungert fint i 3-4 år nå, og har testet den jevnlig.. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 30.Mars.2023 Del på Facebook Svart 30.Mars.2023 Har den samme som Bjørkski, to stykk. Fornøyd med disse, fungerer som de skal og går på AA-batterier (mer hendig enn 9V synes jeg). Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 30.Mars.2023 Del på Facebook Svart 30.Mars.2023 Har den samme, helt grei. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 30.Mars.2023 Del på Facebook Svart 30.Mars.2023 Marimari skrev for 2 timer siden: Er det noen som har forslag til trygg og god alarm? Har prøvd noen forskjellige og de piper i tide og utide. Sikker på st det er slarmene som er problemet? Kan høres ut som om du har en gasslekkasje som trigger alarmene dersom flere ulike alarmer oppfører seg likt. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Hulda Svart 30.Mars.2023 Del på Facebook Svart 30.Mars.2023 Brigg skrev 6 minutter siden: Sikker på st det er slarmene som er problemet? Kan høres ut som om du har en gasslekkasje som trigger alarmene dersom flere ulike alarmer oppfører seg likt. Den tanken slo meg også. Enten gass eller et svært fuktig inneklima. Sitér dette innlegget Link to post
Frivakt Svart 30.Mars.2023 Del på Facebook Svart 30.Mars.2023 Forrige sesong gikk alarmen når jeg kjørte vannvarmeren (dieselvarmer). Undersøkte grundig for eksoslekkasje, men fant ingen feil. Det viste seg etter hvert at jeg hadde en liten lekkasje på en av vannkoblingene på varmeren, slik at det dryppet frostveskeblanding ned på varme deler og fordampet. Etter at jeg strammet slangeklemmen, sluttet alarmen å gå. Leste etterpå i bruksanvisningen til alarmen, at den slår ut på alkoholdamp. Så falske alarmer trenger ikke skyldes en dårlig alarmboks. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 30.Mars.2023 Del på Facebook Svart 30.Mars.2023 Alkoholdamp?? Det legger jo begrensninger på båtlivet. Sånne alarmer kan vi ikke ha. Sitér dette innlegget Link to post
Frivakt Svart 30.Mars.2023 Del på Facebook Svart 30.Mars.2023 Hulda skrev 17 minutter siden: Alkoholdamp?? Det legger jo begrensninger på båtlivet. Sånne alarmer kan vi ikke ha. 🤣 Var glykol i dette tilfellet. Tror den takler ankerdrammen 🤞 Sitér dette innlegget Link to post
5nacks Svart 30.Mars.2023 Del på Facebook Svart 30.Mars.2023 Husk at alarm for gass(propan/butan) og CO er to forskjellige alarmer. Du får kjøpt en alarm som varsler begge typer, men du må fortsatt ha to, da gass synker og CO stiger. Har nettopp kjøpt ny gassalarm da den gamle konket etter 1,5 år. Den nye kostet 1200 kr, så håper den er bra. Liten og nett med 12v tilkobling og mulighet for ekstern sensor. Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 30.Mars.2023 Del på Facebook Svart 30.Mars.2023 (redigert) Marimari skrev for 9 timer siden: Har prøvd noen forskjellige Hvilke produkter er det du har prøvd som dekker både gass og eksos? Høres dyrt ut. Som andre skriver så har du kanskje lekkasje da, når det piper i tide og utide. Redigert 30.Mars.2023 av Code0 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Marimari Svart 3.April.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.April.2023 Tusen takk for gode svar. Det var en kombi jeg hadde og den er visst kjent for å være ustabil. Den gikk av selv om det ikke var fysisk mulig at jeg hadde noen lekkasjer. Etter råd fra dere har jeg nå gått for en av hver. Særlig mht forskjellig plassering 😀 Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 3.April.2023 Del på Facebook Svart 3.April.2023 (redigert) 5nacks skrev On 30.3.2023 at 18.15: Husk at alarm for gass(propan/butan) og CO er to forskjellige alarmer. Du får kjøpt en alarm som varsler begge typer, men du må fortsatt ha to, da gass synker og CO stiger. Helt rett, leste en plass at CO skulle plasseres i hode høyde der en satt eller sov. Code0 skrev On 30.3.2023 at 18.18: Hvilke produkter er det du har prøvd som dekker både gass og eksos? Høres dyrt ut. Kjøp separate alarmer. En tredje alarm det er lurt å ha er nivå alarm , har en i motor rommet og en lense brønn til dregg kassa. Begge har hindret ting til å utvikle seg til noe stort flere ganger. Er fornøyd med disse. tests på rutine. co-alarm-kullos- -3000-gassalarm- Water Level Sensor. denne og en 12V brtyter og et bilhorn . Redigert 3.April.2023 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.