Jump to content

Åpen plastsnekke, ca 20fot og 10 hk Sabb. Hvilket merke?

Jolle19

Recommended Posts

Bilde 4 ovenfra er ikke av den samme båten. Båten på bilde 4 har badestige, langsgående benker og et step i skroget i baugen. Den båten som er på de andre bildene har ikke dette.

(Og nei, jeg vet dessverre ikke hva slags båt det er)

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Ja bilde fire er et bilde jeg fant her på forumet, men den er samme båtmerke som på de andre bildene som er av samme båten. Steppet er i baugen på begge båtene, (altså den imiterte bordgangen, ikke skaden) og ellers er skråg og esing likt, men hvilke båtmerke er dette?
Jeg handlet denne båten i går, men selger viste ikke hvilke merke den er.

Skjermbilde 2023-03-31 kl. 15.57.03.png

Skjermbilde 2023-03-31 kl. 15.57.44.png

Redigert av Jolle19 (see edit history)

Jeg vet ikke så mye om båten men vil anta den er ca 19, kanskje 20 fot og at det sitter en Sabb 10hk i den. Det sto opplyst den var 180cm bred så er vel forholdsvis smal om den er 20 fot. Kanskje den bare er 18 fot. Det finner jeg ut av når jeg henter den over helga. :)

Pedaltom skrev 31 minutter siden:

Den minner om en båt vi hadde i familien i mange år (ca 1965 - 2002), Fram-21. Den var i utgangspunktet åpen, men med vinduer i front og på sidene foran,men disse kan naturligvis ha blitt fjernet. Vår hadde halvt overbygg. Fant et par ref på nettet: http://www.wikingboat.no/fram.htm og (se nederst på denne linken:) https://fm-motor.no/historiske-brosjyrer/. Kan det være denne? 

Flott, tusen takk! :)

Det må være en Fram 21. Tenkte også på om vindskjerm kunne var fjernet en gang i tiden siden dollbordet er litt bredere frem fra omtrent midten av båten, og at rekkekanten fremme er uten avrundinger slik som mot akterdekket.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...