.thumb.jpg.044233fd876dcd1cf556aadf5c8b3727.jpg)
Solseng
Hmmm, litt hurtigvirkende da. Jeg tenker at halve skrogsiden tar sånn ca. 5 min å påføre med applikator. Hadde da muligens tenkt ca. halve skrogsiden -> tørke av? Jeg tenker at å la det gå for lang tid, kan gjøre det vanskeligere å bøffe av.
Hvis de sier "a few minutes", så ville jeg ikke strukket begrepet for mye. Halve skrogsiden og deretter bøffe av med microfiber.
Egen erfaring med f.eks. Biltemas voks er at det fort blir noe dritt ut av en annen planet. Nesten så man må polere opp på nytt etterpå. Jotuns "Hardvoks" var vel 15 min, og den funket fint minus. Dette året kjørte jeg Menzerna Powerlock. Den vil ha 30min tørk før bøffing. Menzerna Powerlock er egentlig en bilvoks, men den er bare så superlett å legge og å tørke av - Menzerna har en marineversjon (sikkert samme produkt). Men det er superenkelt. Ser ingen grunn til å anbefale Biltema eller Jotun.
Grunnen til at jeg stresser dette med wipedown er at hvis overflaten ikke er 100% ren før påføring av voks, vil de se litt skjoldete ut etter at voksingen er utført - og da er det for sent å gjøre noe (annet enn å polere opp på nytt). Jeg har flere år polert opp gelcoaten over fenderlist, bare for å oppnå sånn middels godt resultat til slutt. Det tok litt hjerneceller og avstandsbedømmelse for å se at det var wipedownen som var problemet.
Hvis du skal ha 1 virkelig god YT-kanal for å lære polering, så er det denne.