Jump to content

Edit History

Mastiff

Mastiff

Jeg var innom Evoys hjemmeside i dag, og jeg ser at den lille motoren deres på 120 hk, Breeze, fremdeles koster over 900 000 med det minste batteriet, som er oppgitt til 34 nautiske mil. Jeg mener å huske at da disse først kom for noen år siden, ble det forespeilet en ganske så raskt fall i prisene, så de etter hvert ville kunne måle seg med først dieselmotorer og så vanlige bensinmotorer. Derfor satte jeg meg som mål å kunne gå utslippsfritt fra jeg ble pensjonist, som en pensjoneringsgave til meg selv. Men siden jeg pensjonerer meg om fem år, ser det absolutt ikke ut til at det er særlig håp om å satse elektrisk da. Merkelig, egentlig, fordi Tesla var veldig konkurransedyktige allerede på sin andre modell, S, der man kunne få en bil som tilsvarte noe som var flere hundre tusen dyrere av vanlige biler i hestekrefter og komfort. Kvaliteten til Tesla skal jeg ikke si noe om her, det blir for et annet forum. Og jeg er fullt klar over at stordriftsfordelene og produksjonsmengden er en helt annen enn hos Evoy. Men likevel er det litt snålt at den fremdeles koster sju ganger så mye som en Suzuki 115 (selv om det kanskje må sammenlignes mer med en 140 siden toppeffekten er 185, mens kontinuerlig effekt er 120 på Evoyen, i så fall blir tallet rundt seks ganger så mye). Er det noen som har noen velbegrunnede synspunkter og spådommer her? :wink:

Mastiff

Mastiff

Jeg var innom Evoys hjemmeside i dag, og jeg ser at den lille motoren deres på 120 hk, Breeze, fremdeles koster over 900 000 med det minste batteriet, som er oppgitt til 34 nautiske mil. Jeg mener å huske at da disse først kom for noen år siden, ble det forespeilet en ganske så raskt fall i prisene, så de etter hvert ville kunne måle seg med først dieselmotorer og så vanlige bensinmotorer. Derfor satte jeg meg som mål å kunne gå utslippsfritt fra jeg ble pensjonist, som en pensjoneringsgave til meg selv. Men siden jeg pensjonerer meg om fem år, ser det absolutt ikke ut til at det er særlig håp om å satse elektrisk da. Merkelig, egentlig, fordi Tesla var veldig konkurransedyktige allerede på sin andre modell, S, der man kunne få en bil som tilsvarte noe som var flere hundre tusen dyrere av vanlige biler i hestekrefter og komfort. Kvaliteten til Tesla skal jeg ikke si noe om her, det blir for et annet forum. Og jeg er fullt klar over at stordriftsfordelene og produksjonsmengden er en helt annen enn hos Evoy. Men likevel er det litt snålt at den fremdeles koster sju ganger så mye som en Suzuki 115 (selv om det kanskje må sammenlignes mer med en 140, i så fall blir tallet rundt seks ganger så mye). Er det noen som har noen velbegrunnede synspunkter og spådommer her? :wink:

Mastiff

Mastiff

Jeg var innom Evoys hjemmeside i dag, og jeg ser at den lille motoren deres på 120 hk, Breeze, fremdeles koster over 900 000 med det minste batteriet, som er oppgitt til 34 nautiske mil. Jeg mener å huske at da disse først kom for noen år siden, ble det forespeilet en ganske så raskt fall i prisene, så de etter hvert ville kunne måle seg med først dieselmotorer og så vanlige bensinmotorer. Men siden jeg pensjonerer meg om fem år, ser det absolutt ikke ut til at det er særlig håp om å satse elektrisk da. Merkelig, egentlig, fordi Tesla var veldig konkurransedyktige allerede på sin andre modell, S, der man kunne få en bil som tilsvarte noe som var flere hundre tusen dyrere av vanlige biler i hestekrefter og komfort. Kvaliteten til Tesla skal jeg ikke si noe om her, det blir for et annet forum. Og jeg er fullt klar over at stordriftsfordelene og produksjonsmengden er en helt annen enn hos Evoy. Men likevel er det litt snålt at den fremdeles koster sju ganger så mye som en Suzuki 115 (selv om det kanskje må sammenlignes mer med en 140, i så fall blir tallet rundt seks ganger så mye). Er det noen som har noen velbegrunnede synspunkter og spådommer her? :wink:

• Create New...