Jump to content

Wallas dieselvarmer drukner seg selv.

Karlsenkystfiske

Recommended Posts

Har skjedd et par ganger at den har røyklagt lugaren med skikkelig sur eksos. Trodde først en bølge hadde klart å fylle svanehalsen og hindret eksosen i å komme ut. Det skjer nemlig fra tid til annen på kokeapparatet. Men løsnet eksosslangen og måtte konstantere at den var knuske tørr. Kanskje fordi denne gjennomføringen har et skjold som ikke den til kokeapparatet har. La ei oljeabsorberende matte under den, og ser nå at den lekker en del diesel. 

Regner med den flommer over inni der og avogtil slokker seg selv. Er det noe jeg kan gjøre med det? Hvem er det som har verksted for slike?

026B8471-E4CB-45F5-805B-CC931D2EF192.jpeg.6b9bda8d5ac7c8632ce38b397dc12162.jpeg

skjoldet

2BE5BF38-9BC6-46E8-955E-9FEEE2C41965.jpeg.ae66958aa9cefa137b639944dbb7e83f.jpeg

eksosslangen

BD66E0A7-4E9F-470E-B416-11E87DA6C977.jpeg.925d00c79b6ea6b2e8f65b2b4a826b41.jpeg

dieseltilførsel som er våt av diesel.

Karlsenkystfiske skrev On 3.4.2023 at 14.42:

egner med den flommer over inni der og avogtil slokker seg selv. Er det noe jeg kan gjøre med det? Hvem er det som har verksted for slike?

Det kan høres ut som Returen ikke har  fritt fall til toppen på kanna.

Verksted kommer an på hvor du bor

Redigert av Roger jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Dersom nivå i dieseltank er høyere enn varmer skal det installeres en solenoidventil i tilførselslinje nær tank iht manual. Kan dette være årsaken, feks at den henter fra høytliggende dagtank eller lignende? Antar ut fra bildene at det er en Nautic 30/40D?

• 3 uker senere...

Nautic 40D ja :)
Hatt den inne hos Wallas service nå. Her ble det konkludert med at brennkammeret var satt sammen feil. Dessuten var viftemotoren utslitt, så det ble ikke tilført nok luft, og derav dårlig forbrenning og diesel til overs.

Han mistenker også at det er eller har vært kondens på dieseltanken da han syntes det var mye korrosjon inni brenneren. Den biten er det vel lite man får gjort noe med tror jeg.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...