JRK Startet 3.April.2023 Link til dette innlegget Startet 3.April.2023 Har denne pumpa aom lekker litt olje ved den røde pilen. Ikke my men nok til at jeg kå etterfylle noen centiliter om våren. Slik jeg ser det kan det se ut som den lekker mer i minusgrader når den ikke er i bruk Noen som har hatt samme problem Er det bare å løsne bolten som er merket med rød pil og eventuelt bytte en tetning? Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 4.April.2023 Link til dette innlegget Svart 4.April.2023 Sjekk om at ikke hetta er løs. Inni der kan det se omtrent slik ut. Spør på et hydraulisk verksted. Det kan fort bli billigere. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
wilma Svart 4.April.2023 Link til dette innlegget Svart 4.April.2023 Jeg har en type 2 pumpe som jeg installerte for et par år siden. Har hele tiden vært plaget av litt lekkasje, og som du har jeg opplevd at det forsvinner såpass mye under vinterlagring at rattet ikke har kontakt med pumpen uten å måtte fylle opp. Fant til slutt ut at det var fra en blindplugg til utligningsslangen (har to steder denne kan kobles). Kontaktet Maritim som snakket med Raymarine, og fikk beskjed om at det var innenfor å bruke Loctite 542 gjengetetning for hydraulikk. Nå er det endelig tett. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 4.April.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.April.2023 Tusen takk for informasjon fra dere begge :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.