erikstein Startet 3.April.2023 Del på Facebook Startet 3.April.2023 Har endelig fått seilt min Hortensnekke fra Hvaler til Horten. 5t på 2600rpm. Turen var kort men lang! Tidligere eier visste lite om motoren. Godt vedlikeholdt av tidligere eier, han jeg kjøpte den av har aldri servet den.. Det er en Yanmar 2 syl av noe slag! Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 4.April.2023 Del på Facebook Svart 4.April.2023 Du kan begynne å sjekke ut 2GM. Henger dynamoen skjevt? Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 4.April.2023 Del på Facebook Svart 4.April.2023 Hei. For meg ser det ut som ein 2GM20. Er motoren fersk- eller sjøvasskjølt? Er det eit skilt på motoren? Fleire bilete hjelper oss å hjelpa deg. Sitér dette innlegget Link to post
erikstein Svart 4.April.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.April.2023 Takk takk! Skal ta noen flere bilder. Ser ut som det er en 2GM med saltvannskjøling. Om dynamo henger skjevt aner jeg ikke…ser faktisk sånn ut på bildet…får ta en sjekk og legge ut noen flere bilder! Takk for hjelpen👌 Ser ut som om den skal ha 15w40 olje den motoren…2 liter totalt! Noen som vet om jeg må suge olje opp eller om det tappes ut et sted? Leste litt i manualen, men så ikke noe der ved første øyekast.. Sitér dette innlegget Link to post
Jonas Svart 4.April.2023 Del på Facebook Svart 4.April.2023 (redigert) Ser ut som saltvannkjølt 2QM15. Redigert 4.April.2023 av Jonas (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 4.April.2023 Del på Facebook Svart 4.April.2023 Ofte lettest å suge opp olja. Dynamo er antakeligvis ikke skjev, (om braketten er uskadet og henger fast ) men det ser du fort når motoren går. Anbefaler også en runde med systemrens på motoren så får man bort saltavleiringer etc i kjølesystemet. Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 7.April.2023 Del på Facebook Svart 7.April.2023 2QM15.....! Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 7.April.2023 Del på Facebook Svart 7.April.2023 Hei. Mine 2GM20F har blindpluggar under reimhjula. Frå desse går det røyr ned til nedst i botnpanna. Eg har kopla manuelle oljepumper. Dette sparer meg for mykje griser ved oljeskift. Sitér dette innlegget Link to post
erikstein Svart 9.April.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.April.2023 Helt riktig at det er en 2Q15M! Fant bruksanvisninger og salgsdokumenter fra når båten var ny… Service får jeg ta etter hvert..men jeg har et spørsmål om fettkoppen…i følge boka skal jeg dra til 1/4 turn ca. Hver 14d hvis den brukes mye. Mindre hvis ikke. Jeg dro til bittelitt i deg bare for å se hva som skjedde. Problemet er at jeg aldri har hatt båt med fast aksel før så jeg spør dumt. Er denne tom eller full?🙄 Noen som vet type også? Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 10.April.2023 Del på Facebook Svart 10.April.2023 (redigert) Mener du hvilken type fettkopp? Du må fylle fett i den plast"hetta" som du har skruet av. Den skal være full av fett... Redigert 10.April.2023 av rogeri (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 10.April.2023 Del på Facebook Svart 10.April.2023 Sett av en liten cm til å få den på gjengene. Og ikke smør for ofte, en kvart tørn hver 2-3 måned holder. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
erikstein Svart 16.April.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.April.2023 Da finner jeg ut av det også👍 Tusen takk for hjelpen Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.