Jump to content

Edit History

Wester

Wester

Produkt/metode på sort dekor - Biam 660?

Hei! Jeg har et lite dilemma (i-lands problem).. Får ikke bestemt meg for produkter/fremgangsmåte for å fornye den sorte brede dekorstripa på overbygget på min Biam-660. Jeg har kjøpt nye originale "Biam 660" logo merker, men har ikke lyst å montere de på 37 år gammel forvitret dekorstripe, så dekorstripa må fornyes i samme operasjon (før montering av nye logo merker". Den sorte stripa ser ut som den er matt, og tidligere eier mener bestemt at den var sort-matt fra fabrikkens side. Min første tanke var å rulle-male den med matt eller silke-matt sort bengalakk (tror silkematt kunne vært fint), -MEN jeg er redd for at bengalakk bare holder finishen i 2-3 år, og da er det veldig kjipt å ha montert nye (dyre) logoer på lakk som forvitrer før merkene.. Har også vært inne på tanken med å rulle-male med 2 komponent, men finnes vel ikke i matt/silke-matt? Et annet alternativ som jeg kanskje holder en knapp på er å foliere de sorte feltene med matt-sort folie (får bestilt på mål). Denne er aldersbestandig i ca 8 år (samme som logo merkene). Tusen kroners spørsmålet mitt er nok "Hvordan var dette originalt" fra fabrikk? Var det faktisk sort matt eller var det sort blank? Jeg var bare en guttunge når disse Biam båtene rullet ut fra fabrikk i 1986.. Er det noen her som tro/vet noe om hva som var originalt...?/ Tips/forslag?

 

Vil helst ikke at det skal se "hjemmelaget" ut.. Noe som lett kan skje ved rullemalt og særlig på svart blank.. Ønsker det mest mulig originalt, og med penest mulig finish.

 

Biam-April-23.jpeg

 

 

Image2.jpeg

Wester

Wester

Produkt/metode på sort dekor - Biam 660?

Hei! Jeg har et lite dilemma (i-lands problem).. Får ikke bestemt meg for produkter/fremgangsmåte for å fornye den sorte brede dekorstripa på overbygget på min Biam-660. Jeg har kjøpt nye originale "Biam 660" logo merker, men har ikke lyst å montere de på 37 år gammel forvitret dekorstripe, så dekorstripa må fornyes i samme operasjon (før montering av nye logo merker". Den sorte stripa ser ut som den er matt, og tidligere eier mener bestemt at den var sort-matt fra fabrikkens side. Min første tanke var å rulle-male den med matt eller silke-matt sort bengalakk (tror silkematt kunne vært fint), -MEN jeg er redd for at bengalakk bare holder finishen i 2-3 år, og da er det veldig kjipt å ha montert nye (dyre) logoer på lakk som forvitrer før merkene.. Har også vært inne på tanken med å rulle-male med 2 komponent, men finnes vel ikke i matt/silke-matt? Et annet alternativ som jeg kanskje holder en knapp på er å foliere de sorte feltene med matt-sort folie (får bestilt på mål). Denne er aldersbestandig i ca 8 år (samme som logo merkene). Tusen kroners spørsmålet mitt er nok "Hvordan var dette originalt" fra fabrikk? Var det faktisk sort matt eller var det sort blank? Jeg var bare en guttunge når disse Biam båtene rullet ut fra fabrikk i 1986.. Er det noen her som tro/vet noe om hva som var originalt...?

 

Biam-April-23.jpeg

Image2.jpeg



×
×
  • Create New...