Jump to content

Hva kan jeg smøre mellom kontaktflater med for å sikre kontakten?

Mastiff

Recommended Posts

Jeg har en bunke (6-8 stykker) av sikringsblokka på bildet. De sitter alle inni vanntette bokser fra Clas, rundt alle kablene er det sprøytet godt med smeltelim, og en pose med silikagel skal fjerne den lille mengden fuktighet som diffunderer inn (eller hvordan den nå kommer dit...). Men den ene av dem sluttet plutselig å virke. Jeg demonterte den og fant ut at det ikke var noe galt, men den hadde mistet kontakten mellom blokka for strøm inn og resten av greia på en eller annen merkelig måte. Den fungerte som den skulle da jeg skrudde den sammen igjen. Men før jeg plasserer den tilbake i båten, er det noe jeg kan smøre kontaktflatene med for å sørge for at de beholder god kontakt og ikke (mindre sannsynlig, vil jeg tro) irrer i årenes løp? Planen er jo at dette skal vare lenge, båten skal ikke byttes ut så lenge jeg er i stand til å bruke den, hvis jeg kan unngå det.

Så vidt jeg vet, leder vel ikke hvit, syrefri vaselin strøm, ellers ville jeg brukt det. Ville CRC kobberpasta være en løsning? Det er jo beregnet til eksosanlegg, men kobber leder jo strøm bedre enn det meste annet.

Redigert av Mastiff (see edit history)
Mastiff skrev 40 minutter siden:

Men leder det strøm? Jeg trodde ikke det. 

Det trenger den ikke gjøre. Du strammer jo til så det er metall mot metall. Så den isolerer ikke, den bare fyller sprekker og porer. Fungerer.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...