Gussitussi Startet 5.April.2023 Link til dette innlegget Startet 5.April.2023 Har ein volvo penta md5b som ikke vil kjøle. Eg har sjekket alle luftingene på motoren til vannkjøling og tatt ut rusk. Men den vil fortsatt ikkje kjøle. Har prøvd og tømt vann oppi slangen nærmeste inntak og den ville ikkje suge til seg vann. Ps har skiftet inpeller og pumpen er sjekket og den fungerer så den er fin. Sitér dette innlegget Link to post
mawilu Svart 5.April.2023 Link til dette innlegget Svart 5.April.2023 Hvis du er sikker på at vannpumpen virker har du mest sannsynlig blokkering i kjølesystemet,prøv å blåse igjennom toppen uten bypass til termostaten Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 5.April.2023 Link til dette innlegget Svart 5.April.2023 steng vanninntak, fyll opp slangen fra inntak til motor med vann, og så starter du motoren, og åpner inntaket etter den er startet. Da skal den suge. Motor tåler fint gå 10-15 sek med stengt inntakt så lenge slangen er full i vann :) Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Beachbuggy Svart 16.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2023 Jeg hadde samme problemet. Blåste opp inntakssiden. Brukte pumpa til gummibåten å blåste fra sjøvannsfiltret og ut. Det løste mitt problem! Lett for at det gror nært inntak av sjøvann min er sjøvannskjølt Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.