Jump to content

Edit History

Stål

Stål

Det er en Ford Sabre på 85hk, 1990 modell.  Hatt Ford siden 1984 og ventildeksel er en svakhet pga tynt gods, blir lett litt for lite klem ned rundt skruene.  På dette dekslet har jeg forsiktig hamret/formet rundt skruehullene slik at de får en mer rett og opprinnelig form.  Bruker korkpakning og strammer den først når motor er driftsvarm, gjør det i et par omganger så pakningen former seg.  For min del tror jeg det er det som har gitt mest uttelling.  Sjekk gjerne at oljepåfyllingslokket er tett under drift. Ellers har jeg dessverre ingen triks!

Stål

Stål

Det er en Ford Sabre på 85hk, 1990 modell.  Hatt Ford siden 1984 og ventildeksel er en svakhet pga tynt gods, blir lett litt for lite klem ned rundt skruene.  På dette dekslet har jeg forsiktig hamret/formet rundt skruehullene slik at de får en mer rett og opprinnelig form.  Bruker korkpakning og strammer den først når motor er driftsvarm, gjør det i et par omganger så pakningen former seg.  For min del tror jeg det er det som har gitt mest uttelling.  Sjekk gjerne at oljepåfyllingslokket er tett under drift. Eller har jeg dessverre ingen triks!

• Create New...