Jump to content

Scand med BMW d636 lader ikke

Kløver

Recommended Posts

"Ladelampen" (som hjelper med å få ladingen igang) skal lyse når du slår på tenningen, men slukke når lading starter. Om den ikke lyser i det hele tatt, ville jeg sjekket lampen.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Lars H. skrev for 12 timer siden:

"Ladelampen" (som hjelper med å få ladingen igang) skal lyse når du slår på tenningen, men slukke når lading starter. Om den ikke lyser i det hele tatt, ville jeg sjekket lampen.

Den lyser ikke i det hele tatt, så da kan jeg bytte pære eventuelt. Men hvordan sjekker jeg at den får strøm, eller at det er kontakt fra dynamo? Turtelleren virker ikke heller, så dette henger vel sammen ?

Kløver skrev On 7.4.2023 at 10.18:

Den lyser ikke i det hele tatt, så da kan jeg bytte pære eventuelt. Men hvordan sjekker jeg at den får strøm, eller at det er kontakt fra dynamo? Turtelleren virker ikke heller, så dette henger vel sammen ?

Klart det henger sammen. Har pæra gått, så blir ikke feltet magnetisert og dynamoen er død. Da leverer den heller ikke vekselstrøm.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...