Kløver Startet 6.April.2023 Link til dette innlegget Startet 6.April.2023 Hei! Motor: BMW d636 sitter i en Scand. Jeg har hatt både dynamo og laderegulator på verksted, og begge deler er i orden. Det er koblet riktig, men ladelampa lyser ikke og jeg turtallviseren reagerer ikke når jeg kjører. Hvor starter jeg å feilsøke?? ? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 6.April.2023 Link til dette innlegget Svart 6.April.2023 "Ladelampen" (som hjelper med å få ladingen igang) skal lyse når du slår på tenningen, men slukke når lading starter. Om den ikke lyser i det hele tatt, ville jeg sjekket lampen. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Kløver Svart 7.April.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2023 Lars H. skrev for 12 timer siden: "Ladelampen" (som hjelper med å få ladingen igang) skal lyse når du slår på tenningen, men slukke når lading starter. Om den ikke lyser i det hele tatt, ville jeg sjekket lampen. Sitér dette innlegget Link to post
Kløver Svart 7.April.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2023 Lars H. skrev for 12 timer siden: "Ladelampen" (som hjelper med å få ladingen igang) skal lyse når du slår på tenningen, men slukke når lading starter. Om den ikke lyser i det hele tatt, ville jeg sjekket lampen. Den lyser ikke i det hele tatt, så da kan jeg bytte pære eventuelt. Men hvordan sjekker jeg at den får strøm, eller at det er kontakt fra dynamo? Turtelleren virker ikke heller, så dette henger vel sammen ? Sitér dette innlegget Link to post
KDB Svart 8.April.2023 Link til dette innlegget Svart 8.April.2023 Kan du ha byttet om D+ og W Sitér dette innlegget Link to post
Kløver Svart 8.April.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.April.2023 Nei, det står riktig. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 8.April.2023 Link til dette innlegget Svart 8.April.2023 Kløver skrev On 7.4.2023 at 10.18: Den lyser ikke i det hele tatt, så da kan jeg bytte pære eventuelt. Men hvordan sjekker jeg at den får strøm, eller at det er kontakt fra dynamo? Turtelleren virker ikke heller, så dette henger vel sammen ? Klart det henger sammen. Har pæra gått, så blir ikke feltet magnetisert og dynamoen er død. Da leverer den heller ikke vekselstrøm. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.