code- Startet 7.April.2023 Link til dette innlegget Startet 7.April.2023 Har byttet ut litt råttent treverk over vannlinjen på sjarken, blandet annet kabindør. Her har jeg brukt kryssfiner, duk og epoksy, og lagt på et par lag med biltemas epoksygrunning. Syns dette ser flott ut som den er, men jeg forstår det sånn at epoksygrunning alene ikke tåler UV? Jeg ønsker ikke å styre på mer med 2K lakk osv, ønsker å klaske på noe like raskt, enkelt og billig som husmaling. Benga? Trenger ikke å se strøkent ut, men bør holde noen år i alle fall. Hva anbefaler folket? Sitér dette innlegget Link to post
5nacks Svart 7.April.2023 Link til dette innlegget Svart 7.April.2023 Hvorfor ødelegge alt ved å klaske på noe raskt? Biltema selger 2 komponent polyuretanlakk. Sitér dette innlegget Link to post
Stormwatch Svart 7.April.2023 Link til dette innlegget Svart 7.April.2023 Klar epoksy gulner i sollys og kan tilsettes stabilisator for å unngå dette. Farget grunning tåler UV minst like bra som husmaling. Å male med 1.komponent er også uheldig dersom du senere må reparere en skade, bør ikke brukes i plastbåt. Sitér dette innlegget Link to post
code- Svart 7.April.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2023 Det var jeg ikke klar over, passer meg utmerket om jeg bare kan kjøre på slik det er. Har enormt med jobber igjen før sjøsetting og må prioritere litt tid- og pengeforbruk. Å se pent ut får bli fremtidig-meg sitt problem. Hva er utfordringen med tanke på reparasjon av skader om en har brukt 1K? Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 8.April.2023 Link til dette innlegget Svart 8.April.2023 code- skrev for 13 timer siden: Hva er utfordringen med tanke på reparasjon av skader om en har brukt 1K? Godt spørsmål. Sitér dette innlegget Link to post
Stormwatch Svart 8.April.2023 Link til dette innlegget Svart 8.April.2023 2-komponent, brukt under reparasjon, kan ikke brukes oppå 1-komp, må fjernes først. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.