Jump to content

Båtutstyr under juletreet.

baatsman

Recommended Posts

Ombord i Kornelia har vi hatt en blandet erfaring med Freebag. Kona elsker den, mens jeg ikke skjønner hva som er så fantastisk med den. Den har allikevel noen fordeler i forhold til "vanlige" båtputer. På grunn av fyllmaterialet tørker den fort, og den suger ikke til seg salt (som gjør at en pute ALDRI blir helt tørr) Det er også mulig å skifte trekket. Etter 15.000 Nm var det rimelig slitt, revnet og møkkete. Jeg ser allikevel ikke hvordan de kan forsvare den prisen. Fyllstoffet er genialt, men det er vel mer eller mindre det samme stoffet som fylles i pappesker som fyllmateriale når noe skal sendes ("popcorn") Det kan umulig koste mange kronene. Noen har skutt gullfuglen, det er helt sikkert, og så gjorde de et kupp da de fikk Ragnar Kvam til å ta noen med seg på sin jordomseiling, og senere reklamere for de.

Konklusjon (subjektiv): En bra båtpute, men det skulle også bare mangle til den prisen.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Men på ønskelista står svenske båtsportkart syd for Varberg samt loggbok

Hej Bitteliten !!!

Du måste ha höga tanker om julenissen du ! :santa:

för det finns inga båtsportkort söder om Varberg !!!

Bilde

det rekker med vanliga översiktskart, det finns ingen skärgård :wink: !

S/Y Gunga Din

Hej Bitteliten !!!

Du måste ha höga tanker om julenissen du ! :santa:

för det finns inga båtsportkort söder om Varberg !!!

Kona sier også at jeg alltid har store ønsker :blush: Jeg mente fra Gøteborg til Varberg. Resten av Sverige er jo "ytra hav" helt til man nærmer seg Tjust skjærgården. Men den er vakker :yesnod: En av båtdrømmene mine er å gå Göta kanal til Söderköping og så ha 2-3 uker på Østkusten Redigert av Bitteliten (see edit history)

Kona sier også at jeg alltid har store ønsker :blush: Jeg mente fra Gøteborg til Varberg. Resten av Sverige er jo "ytra hav" helt til man nærmer seg Tjust skjærgården. Men den er vakker :yesnod: En av båtdrømmene mine er å gå Göta kanal til Söderköping og så ha 2-3 uker på Østkusten

Ja Göta Kanal det er ett "must" iallafall en gång i livet ha gått igenom, det rekommenderas varmt,

2-3 uker minst bare i kanalen.

ett tips kan vara att gå en veg Göta kanal + Stockholmsskärgård o sen skifte besettning der oppe o

dom andre går hem igen med båten!! tror det er over 60 sluser det kan bli lit tröttsamt o slusse sig hem igen!

S/Y Gunga Din

Julegaven er allerede innkjøpt. Den liogger i boblehavna. Hva mer kan man ønske?

To teakstoler og et lite teakbord er innkjøpt. Også det må sees på som julegave.

Skulle jeg ønske meg noe mer måtte det bli Bjørn Ullvang-sokker. De er supre!

:santcheers:

Redigert av Astor (see edit history)

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Har sagt til familien at jeg ønsker ting til båten, men ønsker du deg ikke noen nye klær var svaret :sad:

Har kjøpt gave til meg selv, Nautica Shizofrenia´s 10 års jubileums DVD.

Skal bli artig og se hva den gærne gjengen har drevet med disse årene.

Bastard har også fått plass på denne :yesnod:

Så får vi se da, hva båtnissen kan komme med på selveste dagen :santa:

Hele familien har fått laaaaaang liste, inneholdende artikkelnummer, sted og pris. Denne ble utdelt tidligere i høst, og kan pent konstatere at planen følges til punkt og prikke så langt i forbindelse med farsdag og bursdag, slik at det kan bli en riktig fin jul (i tillegg til at jeg har tjuvstarta litt :smiley: )

Et annet ønske jeg har kommet på i dag, er forsåvidt ikke en ting, men rett og slett "en gjenfødelse av et båtforum som igjen snakker båt og båtrelaterte emner" :headbang:

Jippi 13 dager igjen, så snur sola :santcheers:

Da mener du nok Vegard Ullvang!

Beklager at jeg stokket om på skiessene våre.

Mener selvsagt Vegard Ullvang. Disse sokkene er absolutt å anbefale. Men om de havner under juletreet er en annen sak.

Det er mye småting til båten som også står på ønskelisten. Pyntelys, en pen messinglampe over bordet i midtsalongen hadde også blitt tatt i mot med et smil. Eller hva med en eske gode sigarer! Drikkevarer holder jeg gjerne selv.

Redigert av Astor (see edit history)

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

... men kanskje de kommer til våren i følge nyhetene hos http://www.kystatlas.no

Hei,

jeg skal få noen til å forandre den linjen på hjemmesiden vår da planene er litt forandret.

Vi kommer til å ha tre svenske KustAtlas til våren, men vi tar ikke og runder Skåne/Kattegat enda. Vi vil dekke ca området Karlskrona til Norrköping (inkl Öland og Gotland) i ett bind, Göta Kanal + Vänern + Vättern i ett bind og Oxelösund til rundt Singö i ett bind. Samt at vi vil dekker lengre nord i Norge også (foreløpig plan er opp til Vikna/Rørvik).

mvh

Øystein

KystAtlas AS

Redigert av Øystein (see edit history)

Øystein Tvedten

Kartoperatør + layout / IT Technician

Kartagena AS

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...