MajorAndy Startet 9.April.2023 Link til dette innlegget Startet 9.April.2023 Vi er jo “velsignet” med en rigtig gammel redningsbåd i Helsingør med to D6-310 der har gået 3500 timer. En af dem har udviklet en læk i kølesystemet, der viser sig som små dråber grøn kølervæske under motoren i SB side helt bagerst. Se billeder - de ligger under slangen, der forbinder luftfilteret med turboen. jeg fjernede dækslet over motoren og fandt en slange, der ser mistænkelig grøn ud. Se foto. Kan det være synderen? Er der overhovedet kølervæske på denne side af motoren? Eller kan det komme fra et andet sted? Topstykke fx? Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 9.April.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.April.2023 Researchet mere på dette idag. Ligner en læk i turboen. Kan den lække grøn kølervæske ? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 10.April.2023 Link til dette innlegget Svart 10.April.2023 Det gikk kjølevæske i huset på turboene mine, på tamd 72a. Så jeg regner med at det også finnes på den motoren du nevner Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Hulda Svart 10.April.2023 Link til dette innlegget Svart 10.April.2023 Hvis ikke turbo er pakket inn i varmeisolerende materiale, så blir den kjølt av motorens kjølevæske. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 14.April.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2023 Tak for alle svar. Det var pakningen mellem turbo og eksosmanifold, der var gået. Som sædvanlig umuligt at komme til, men mekanikeren lykkedes med at skifte den. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.