Komodo
Mastiff skrev On 20.4.2023 at 19.56:Tusen takk til @Komodo, som hjalp meg. Jeg klarte å finne emnene lokalt til en grei pris, og han brukte noen timer (det var nok ikke bare ti minutter) på å tilpasse og dreie og gjenge til låseboltene.
Bare hyggelig å kunne hjelpe Mastiff Og som du sier, ting tar alltid lengre tid enn det man tror. Det går rett og slett ikke an å lage fire slike plugger på 10 minutter. Alle mål måtte stadfestes, og delene tilpasses hverandre. Konusene i festene klokket jeg opp med måleur for å få riktig konisitet.
Legger ved noen bilder:
Konusen var på 2 grader.
De festene dine er av presset tynnplate som ikke er sjøvannsbestandig. Anbefaler deg å spraye dem med tectyl eller et eller annet innvendig, hvis ikke vil de tære opp.
Boret og gjenget opp til en 10mm låseskrue for å låse beina i festene. Kappet hodet av en lang M10 unbrakoskrue og sveiste på en "vinge" slik at du ikke trenger verktøy for å demontere.
Overgangene ble laget med presspasning og presset i røret i hydraulisk presse. Da slipper du å ha låseskruer for dette i tillegg. Pluggene under beina ble montert på tilsvarende måte.
Denne ramler ikke av.