Jump to content

Edit History

tobixen

tobixen

On 4/11/2023 at 9:51 PM, Ask said:

Dersom vasskapasiteten er problemet kan du montera ei kran, på varmtvassrøyret, like før krana i pentryet.

Derifrå kan du montera eit røyr som går tilbake til tanken.

Er dette bare et forslag basert på noe som dukket opp i hodet ditt, eller er det noen som har praktisk erfaring med en slik løsning?

Min aller første tanke var ... "genialt" ... men, kanskje ikke ... for å få sirkulasjon på det, og atpåtil i riktig retning, så trenger man om ikke annet en ekstra pumpe.  Såfremt ikke varmtvannstanken har en innebygd pumpe.  Min varmtvannstank er bare en tank (med varmeelement og varmeutveksler for motorvarme), hvor trykket kommer fra en vannpumpe med ekspansjonstank på kaldvannssiden ... men hva vet jeg ... det finnes sikkert ulike konsepter for vannløsninger i båt.

tobixen

tobixen

Dersom vasskapasiteten er problemet kan du montera ei kran, på varmtvassrøyret, like før krana i pentryet.

Er dette bare et forslag basert på noe som dukket opp i hodet ditt, eller er det noen som har praktisk erfaring med en slik løsning?

Min aller første tanke var ... "genialt" ... men, kanskje ikke ... for å få sirkulasjon på det, og atpåtil i riktig retning, så trenger man om ikke annet en ekstra pumpe.

tobixen

tobixen

Er dette bare et løst forslag, eller er det noen som har praktisk erfaring med det?

Min aller første tanke var ... "genialt" ... men, kanskje ikke ... for å få sirkulasjon på det, og atpåtil i riktig retning, så trenger man om ikke annet en ekstra pumpe.

tobixen

tobixen

Er dette bare et løst forslag, eller er det noen som har praktisk erfaring med det?

• Create New...