Jump to content

Eberspächer D4 viser feilkode n5i

phjens

Recommended Posts

Merkelig mener feil koder er fra 001 til 099 

Kan det være så enkelt at du har dårlig kontakt en plass. Start der.

har du denne  eller bedre  Eberspacher Easystart T for å lese feilkoder

feilkoder

https://www.butlertechnik.com/eberspacher-fault-codes-i95

Prøv en mail til  salg@nmsproff.no 

Redigert av Roger jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Brigg skrev for 3 timer siden:

Der står det til slutt  dette. tolker det til dårlig kontakt.

""I haven't checked in a while here and sorry for late response! I hope this helps someone.
The reason for my troubles at the end appeared to be a bad connection. I don't recall which part but I reconnected all wires made shure they are tight and it started working properly. No issues ever since for 2/3 winters.""

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Jeg har ikke erfaring med dette panelet. Men i diskusjonen jeg linket til tidligere var årsaken dårlig kontakt som slik jeg forstår det ble løst ved å klippe bort kontakt(er) og skjøte ledningene direkte. Sikker på at alle koblinger er OK hos deg?

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Har nå prøvet et helt nytt display uten at det hjalp.Da mistenker jeg at det er hjernen/kretskortet i varmeren som er ødelagt. Må vel testes med diagnoseverktøy for og finne ut om det er det som er feilen? Har skrudd ut varmeren og ser at det er lett og skifte elektronikken.Ser at prisen på ny elektronikk ligger på ca 6000kr.

Det ligger en feilsøkingsguide i dokumentarkivet. Mulig at denne kan avklare om det er elektronikken som er problemet. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

Har fått testet varmeren i benk og kjørt diagnose på den.Varmeren går så det suser og det lå ingen feilkoder inne.Begynner og mistenke at det er den eksterne temperatursensoren som er kaputt.Må den være tilkoblet på for at varmeren skal virke? Ser jo ut på koblingsskjema som at den ikke behøver og vær montert.

Om du kobler fra ekstern temp.sensor vil varmeren bruke intern sensor som jeg tror er innebygget i styringsenheten. Det er bare å prøve å koble fra og se hva som skjer. 

Jeg tror du må tilbake og se nærmere på kabling mellom styringsenhet og varmer. 

Det skal indikere brudd eller lav spenning på batteri. Gjorde du noe mere ved montering av batterier, skilletrafo, hovedstrøm bryter?

Mistenker at du har endt opp med at brenner og easystart henter strøm fra vert sitt batteri, og at den slår ut på spennings forskjellen. Eller for mye fall på spenning der easystart er montert. Du har sjekket begge sikringene?

Redigert av bmwmaxi (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...