Jump to content

Edit History

Mastiff

Mastiff

Båtbransjen kom med et uttrykk i dag på nyhetene som var nytt for meg, "driftshavari". Jeg finner 58 resultater av det på Google, de fleste angår et svømmebasseng og ser ut til å  stamme fra samme kilde, så det sier meg at det ikke er noe veldig vanlig uttrykk. Og spørsmålet mitt er hva det egentlig betyr i praksis! Jeg har en 2012-modell Suzuki DF140, med 180 liters fast tank av aluminium som naturlig nok har en lufteslange, og en 25-liters reservetank av plast, der jeg pleier å ha åpen lufteskruen for øyeblikkelig bruk hvis det trengs. Ifølge både Suzuki og Suzuki-forumet på nett tåler motoren E-10 uten problemer. Jeg bruker båten hele året, uten unntak, med en tur i uka for å trekke teiner, og det går vel rundt 40-50 liter i måneden. Så jeg regner med at det er nok utskifting til at vannutskillerfilteret av omtrent denne typen tar seg av resten:

H1034334_XL.jpg

1. Er den teorien riktig, så jeg slipper å bekymre meg?

2. Bør jeg kjøre reservetanken tom for den E-10 som er i den nå og fylle den med 98?

3. Er det virkelig fare for motorhavari, eller er det bare fare for driftsstans, til man får kjørt over på bensin uten fuktighet i, sånn at jeg ved problemer bare kan fyre opp med reservetanken med eventuelt 98 i?

4. Bør jeg tømme bollen i dette filteret oftere når jeg går på E-10? Det har aldri vært noe problem tidligere, jeg har bare tømt det når jeg har byttet filter.

5. Kan jeg sette på noe slags filter eller ventil på lufteslangen til den faste tanken for å få mindre fukt inn den veien?

Mastiff

Mastiff

Båtbransjen kom med et uttrykk i dag på nyhetene som var nytt for meg, "driftshavari". Jeg finner 58 resultater av det på Google, de fleste angår et svømmebasseng og ser ut til å  stamme fra samme kilde, så det sier meg at det ikke er noe veldig vanlig uttrykk. Og spørsmålet mitt er hva det egentlig betyr i praksis! Jeg har en 2012-modell Suzuki DF140, med 180 liters fast tank av aluminium som naturlig nok har en lufteslange, og en 25-liters reservetank av plast, der jeg pleier å ha åpen lufteskruen for øyeblikkelig bruk hvis det trengs. Jeg bruker båten hele året, uten unntak, med en tur i uka for å trekke teiner, og det går vel rundt 40-50 liter i måneden. Så jeg regner med at det er nok utskifting til at vannutskillerfilteret av omtrent denne typen tar seg av resten:

H1034334_XL.jpg

2. Bør jeg kjøre reservetanken tom for den E-10 som er i den nå og fylle den med 98?

3. Er det virkelig fare for motorhavari, eller er det bare fare for driftsstans, til man får kjørt over på bensin uten fuktighet i, sånn at jeg ved problemer bare kan fyre opp med reservetanken med eventuelt 98 i?

4. Bør jeg tømme bollen i dette filteret oftere når jeg går på E-10? Det har aldri vært noe problem tidligere, jeg har bare tømt det når jeg har byttet filter.

5. Kan jeg sette på noe slags filter eller ventil på lufteslangen til den faste tanken for å få mindre fukt inn den veien?

Mastiff

Mastiff

Båtbransjen kom med et uttrykk i dag på nyhetene som var nytt for meg, "driftshavari". Jeg finner 58 resultater av det på Google, de fleste angår et svømmebasseng og ser ut til å  stamme fra samme kilde, så det sier meg at det ikke er noe veldig vanlig uttrykk. Og spørsmålet mitt er hva det egentlig betyr i praksis! Jeg har en 2012-modell Suzuki DF140, med 180 liters fast tank av aluminium, som naturlig nok har en lufteslange, og en 25-liters reservetank av plast. Jeg bruker båten hele året, uten unntak, med en tur i uka for å trekke teiner, og det går vel rundt 40-50 liter i måneden. Så jeg regner med at det er nok utskifting til at vannutskillerfilteret av omtrent denne typen tar seg av resten:

H1034334_XL.jpg

• Create New...