rdalen Startet 13.April.2023 Del på Facebook Startet 13.April.2023 Jeg lurer på hvilke ressurser folk bruker for å holde seg oppdatert på været langs norskekysten og Sverige/Danmark? Både nettbasert og annet. Jeg kjenner jo noen, men det kan jo hende noen har noe lurt å fortelle. Sitér dette innlegget Hvis du ikke vet hvor du skal, er alle kurser like gode... Link to post
Chilli Solbris Svart 13.April.2023 Del på Facebook Svart 13.April.2023 Windy, KystVær og Yr. DMI vejr. Har klart meg greit med det så langt. Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
19 fot Svart 13.April.2023 Del på Facebook Svart 13.April.2023 Yr.no bruker jeg både på sørlandskysten og på innsjøer inni landet. Sitér dette innlegget Link to post
lr-80 Svart 13.April.2023 Del på Facebook Svart 13.April.2023 Har Yr, Windy og Windfinder, men bruker dem stadig sjeldnere etter jeg begynte å bruke Orca. Sitér dette innlegget Link to post
alfaalfa Svart 13.April.2023 Del på Facebook Svart 13.April.2023 Om det er noen trøst kjører de alle (SMHI, DMI, Norsk meteorologisk) på de samme meteorologiske modellene. Men jeg oppfatter at SMHI er bedre på Sverige og DMI er bedre på Skagerak/Danmark - så de lokale tuner modellene noe basert på erfaring. Men jeg finner nytte av Barentswatch for å se på områder med kryssende bølger, samt deres relativt gode prediksjon på bølgehøyder langs ulike farleder Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 13.April.2023 Del på Facebook Svart 13.April.2023 De jeg bruker er stort sett allerede nevnt: Yr, Windy, Kystvær, SMHI, DMI, Sailspots, Kustväder, Barentswatch. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
sailorboy Svart 13.April.2023 Del på Facebook Svart 13.April.2023 Her er også noen ganske gode for vær nerder: earth.nullschool.net theyr.com (betal i app) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.