Jump to content

Hvor kan jeg få kjøpt Lavastein til grillen min?

Faxen

Recommended Posts

Faxen skrev for 3 timer siden:

Hvor kan jeg få kjøpt Lavastein til grillen min?

Hvis du finner en aktiv vulkan så kan du grille på lavastein uten å bruke grillen også :-)

Selv har jeg grillet noen ganger, men har aldri vært klar over behovet for lavastein.

En grill som fylles med småkapp av ved og får brenne ut til glør og så kan det grilles, enkelt og greit. Men stort sett så er det jo enklere med komfyren, så da gjør jeg det.

På båttur har jeg i flere år brukt engangsgrill, men ifjor gikk jeg over til gassovn fra jula. Ovnen koster vel ca 399 kr og gassbeholderne koster 30 kr/stk som er nok til vertfall 3 middager. Da blir det jo billigere enn engangsgrill og det ar mindre plass og jeg kan bruke det ombord på et bord uten å være avhengig av å finne et flatt sted på land og bære alt iland hvor jeg må passe på at måker ikke tar det osv. Gassgrillen brukes kun i utedelen av båten, uten kalesje, og med tykke hansker lett tilgjengelig så alt kan hives på sjøen raskt om noe går galt.

Gassgrill på land kan medføre at nysgjerrige geiter får seg en overraskelse i snute-området, så det bør helst unngås.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...