Jump to content

Fenderrens - igjen. Er det noe som funker ? Ikke som jeg vet. Prøvde idag.

dennrick

Recommended Posts

Hekri skrev 4 minutter siden:

Ellers har jeg noen prosjekter liggende i containeren.

Det har i alle fall ikke manglet sol for de fendrene der, det er sikkert? Når det går så langt at fendrene blir brunsvidde har det gjerne gått litt langt, det er det samme som skjer med gummibåter i PVC når de får stekt seg litt i sola. 

Husvask kan brukes til annet enn hus. Jeg vasket båten med det en gang jeg hadde gått lens for Biltemas båtvask.  Skal si det gjorde susen med litt fet blanding i bøtte og påføring med gulvfille.  Ikke sikkert voks og gelcoat hadde godt av det, men det var på våren etter en lang vinter i vær og vind. Rent ble det. Kanskje det virker på fendere også?

Garasje-fenderne til Hekri tror jeg blir tunge å få tilbake til fordums glans.:smiley:

mvh Arnstein

M/B JAVA

Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve.

dennrick skrev On 9.10.2023 at 13.43:

Da har jeg fått svaret på det jeg lurte på i trådstart :smiley: Jeg prøvde denne ihelgen, og det er er faktisk så enkelt som beskrevet over. Fenderne mine blir helt hvite igjen uten den minste anstrengelse.

Jeg har brukt klutene og fenderne blir blanke etterhvert men også veldig seige. Noen som vet hvorfor? Har 4 kulefendere og alle blir seige og klissete etterpå. Er sprayen bedre?

@Gabi Jeg brukte sprayflaske og mikrofiberkluter. Tok også en runde med zalovann of klut, før spyling med vann. De er ikke seige foreløpig ihvertfall.

Skal sette de inn med "Marine Blue Gum Cream" som jeg har brukt på jolla slik at de forhåpentligvis ikke blir så raskt møkkete igjen.

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Jeg vasker ikke fenderne veldig ofte, men når jeg først gjør det er en fille med bremsevæske på det mest effektive jeg har funnet. Vask godt med såpevann etter å ha fjernet dritten med bremsevæske, så blir de riktig så fine. 

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...